"Nekem inkább a problémám az, hogy simán rosszul lehet lenni tőle és nem tudod előre. De egy valag pénzbe kerül."
A gond ott van, hogy a legtobb szemuveg nem allithato be az ember szemtavolsagahoz es szem geometriajahoz, igy megterheli a szemet. Elvileg ha boven van folos vizszintes felbontas, akkor lehetoseg van a szoftveres (csavarhuzomentes) kalibraciora is, de ez egyelore nem jellemzo.
A szedules a latott es erzett kep kozti kulonbseg miatt van, ebbol a rotacios kesleltetest a hardver dolga kikuszobolni (idealis esetben 1 fps ala kellene menni), a transzlacios gyorsulas hianya viszont tenyleg megszokas kerdese, valaki vagy tudja kezelni vagy nem. (inkabb a rotacios miatt szoktak az emberek rosszul lenni)
A kis helyigenyu VR az amikor az ember ul vagy fekszik es a fejet sem forgatja kozben, hanem valamilyen kontrollerrel (pl. labbal iranyitott ket D-paddel) mozgatja magat es a kamerat. Ez nagyon gyakori fizikai robotokat iranyito master-slave rendszereknel es meg nehezebb megszokni, mert a fejmozgas feedback-je sincs meg, viszont sokkal kevesbe erzekeny a kesleltetesre, mert nincs fizikai mozgas, igy nincs kesleltetes sincs a fulben levo giroszkopok es a latott kep elfordulasa kozott.
"A gáz inkább az, hogy a megjelenéskor volt egy elég jó felfutás a játékkínálatban, azonban kb 4-5 hónapja gyak leült minden."
A gond az, hogy az osszes uj jatek nem tamogatja oket. Ennek az oka az, hogy nincs egy egyseges szabvany, igy nem automatikus minden 3D-s program VR tamogatasa. Ha nem a sajat API szabvanyokban versenyeznenek a gyarto cegek, hanem akkor a hardver minosegeben, akkor minden uj jatek minden platformon tamogatna minden VR headset-et. Persze ez kb. majd akkor lesz amikor egy sony playstation konzolon lehet majd apple vr headset-tel jatszani, azaz kb. soha. A hardvergyartok versenye a tartalmat oli meg es ezzel a teljes szegmenst.
Plusz tenyleg jo lenne ha tamogatnak a statikus (ulo/fekvo) VR setup-okat, a hozzajuk tartozo control pad-eket az also szegmensben es az omnidirectional threadmill-eket a felso szegmensben. Ez "csak" egyseges, 3rd party fejlesztok altal is elerheto szabvanyok kerdese. Az ipari/katonai headset-ek egyebkent ebben egesz jok, de jatek celjara jelenleg megfizethetlenek.