Az Apple M sorozatu CPU-kban mar az indulas ota van videokartya es MI aramkor is. Arra a par alapfeladatra amire kell eleg. MI alatt most mindenki a nagy nyelvi modelleket erti, de sokkal nagyobb terulet az alapveto kepfeldolgozas, amit erdemesebb a keszulek oldalan futtatni, hogy ne terhelje a halozatot a feltoltott adat. Az MI alapu feldolgozashoz ugyanis nem lehet szenne tomoriteni a video stream-eket, hanem nagyjabol vesztesegmentes tomorites kell.
Tehat PC-k eseteben egy hibrid modell az ami elkepzelheto, azaz a beviteli eszkozok (kamerak mikrofonok, 3d scanner-ek, stb.) bemeneti adatait dolgozna fel a PC, majd a felhobe felkuldott adatokra kapott valaszbol generalna megjelenitheto adatokat. Normal szoveg eseten nem nagyon kell elofeldolgozas, tehat nem igazan szukseges az MI chip vagy aramkor sem.
ps: Az Apple nem nyitotta meg az MI processzorait, hanem altaluk elore definialt feladatokat lehet elvegeztetni vele, kvazi fix funkcios pipelne-kent hasznalva oket. A cikkben emlitett uj MI szabvany egy programozhato MI interface-t jelent, ami kb. olyannak tunik mint amikor a fix opengl pipeline utan atvaltottunk a programozhato shader-ekre. A problema az, hogy amig nincs ilyen szabvany, addig nem lehet tudni, hogy melyik CPU vagy GPU mit fog belole tamogatni.