Egyreszrol a Tesla akar meg is varhatja, hogy a politikusok betiltsak a kinai jarmuvek ertekesiteset az EU-ban, elinditva ezzel egy az oroszhoz hasonlo szakcios sorozatot es annak ellenlepeseit. Masreszrol gyarthatnanak olcsobb jarmuveket is, mivel a technologiajuk megvan hozza.
Ha kihagyjak az osszes extra feature-t es csak egy minimalista elektromos jarmuvet gyartanak le (elso kerek kormanyzas, hatso kerek hajtas az egyszerubb 3 fazisu szinkron motorral, nincs elektromos ules, ajtonyito, stb.) Akkor egy nagyon olcson eloallithato auto maradna, mivel alig van alkatresz az elektromos hajtasrendszerukben. A legbonyolultabb komponens a jarmuben a hvac rendszer, ami viszont egy kombinalt utaster/aksi/motor huto/futo/legkondicionalo rendszer.
Mivel a Tesla ott egyszerusitett a folyamatokon, ahol csak tudott, ezert a legtobb low cost autojukban a fogyoalkatresznek szamito aksicsomag adna a netto ar kb. 80%-at. (ami 20% alatti maradvanyerteket jelentene az aksicsomag eletciklusanak vegen, lasd egyszer eldobhato jarmu)