Eloszor is nem latom a cikkben a tarhely nelkuli konzolt. Ez technikailag nem megvalosithato. Az, hogy merevlemez vagy memoria adja a belso hattartarat igazabol teljesen mindegy. Az, hogy az optikai adathordozokat megszuntetik eleg egyertelmu, nem igazan tudjak tartani a versenyt kapacitasban a memoriakkal.
A fentiektol fuggetlenul az, hogy csak letoltesi vagy memoriakartyas lehetoseg van egy adott konzolhoz teljesen fuggetlen attol, hogy mukodik-e offline allapotban. A mai konzolok elettartalma limitalt es ezen limit utan se az online szolgaltatasok, se maga a konzol mukodese nem garantalt. Ne felejtsuk el, hogy nem megvasaroljuk a keszuleket, hanem egy adott dijert cserebe limitalt ideju hasznalati licenszet kapunk (a hardverrel egyutt). Ez azt jelenti, hogy a gyarto ceg megtartja a jogot ahhoz, hogy barmikor megszuntesse az adott keszulek mukodeset vagy kizarjon minket a hasznalatbol es ezt barmikor megteheti jogi es anyagi felelossegrevonas nelkul. Ezt vagy elfogadja a licensz vasarlo fel (tovabbiakban vasarlo) vagy nem hasznalhatja a keszuleket legalis modon. A legtobb mai auto eseten ugyanez a licensz szerzodes kotodik, tehat az autot nem megvasaroljuk, csak licenszeljuk a gyartotol. Ezert is kell jopar tipus eseten a gyarto hozzajarulasat kerni a licensz szerzodes masik felnek torteno atadasahoz (azaz a jarmu ertekesitesehez).
Ahoz nem irjak oda, hogy a tenyleges hardvert es ertekesitik es a gyarto semmilyen jogi vagy penzugyi jogot nem tart meg, ott jellemzoen csak licensz jogot lehet vasarolni.
Ezt jo lenne ha a tulajdoni lapokon is bevezetnek, tehat pl. autok eseten a bejegyzett tulajdonos tovabbra is a gyar lenne es csak uzemben tartokent jelenne meg a licensz vasarlo. Jo lenne ha az EU ezt bevezetne kotelezokent amennyiben csak felhasznalasi licenszet ad a gyarto a jarmu hardver/szoftver komponenseihez.
ps: Offline szamitastechnika jelenleg teljes mertekben csak open source szoftver alapon valosithato meg, teljes mertekben (as is) ertekesitett, licensz mentes hardvereken. Nagyon keves ilyen van a piacon, azok is foleg kinai termekek es a nyugati vilagban egyre inkabb tiltottak. Ez olyan mint a teljes mertekben hatosagi engedely fuggetlen auto. Letezik, csak nem lehet vele kimenni maganteruletrol.