Amerika. Ez minket mennyire is érint itt az EU-ban?
Hasznosabb lett volna egy EU-s oldali cikket írni. Ennek így sok értelme nincs a számunkra.
A biztosítómnál lehetőség volt kérni egy vezetésfigyelési szolgáltatást, mellyel akár évi 30%-ot is spórolhatok az alapdíjhoz képest.
Sajnos a kapott készülék csak egy BT adó, semmi haszna nincs azon kívül, hogy tudja a telómon lévő app, hogy akkor most kocsiban vagyok. Amúgy az app van használatban, meg a teló, amit persze ilyenkor merít is.
Az app gyűjti az adatokat, majd egy szerveren kiértékeli és megszületik a pont.
A biztosító információi alapján a tényleges nyers adatokat nem kapják meg, csak az eredményt, ami alapján majd számolják a következő éves díjamat.
Az app meg úgy működik, ahogy.
GPS. Ha pontatlan, akkor az egész az lesz. Ha a térkép is pontatlan, akkor az hibára ad okot.
Néha idegesít. Kanyargós úton megyek a sávomban, aztán az app azt mondja, hogy túl gyorsan kanyarodtam. A sebességet nem léptem túl, az útról mégsem mehetek le.
Egy helyen nem ismeri, hogy a 70-es korlátozó tábla csak nedves úton érvényes, így ott rendszeres a gyorshajtás.
Van, amikor túlzott gyorsítást vagy fékezést regisztrál. Biztos késett a GPS jel vagy kimaradt egy ciklus, mert tuti, hogy ilyet nem tettem. Meg is szoktam jegyezni, ha ilyet csinálok, hogy biztos örülni fog neki az app.
Emellett, ha kereszteződésnél meg kell állni, akkor meg kell állni. De ezt is tudja büntetni erős fékezés jelzéssel. Ha nem jön senki és be tudok fordulni, akkor nincs gond. Máskor meg erősebbet fékezek és nem jelez semmit.
És akkor ugye a pontosság. Volt, hogy 3 utcával odébb parkoltam az ovinál, pedig otthon volt a kocsi a garázsban. Aztán érdekes módon másnap az ovitól indultam. Áthalytok az épületeken. Olyan helyeken kacskaringózok, amerre nem jártam. És ilyenkor jönnek a büntik gyorsítás, fékezés miatt ott, ahol nem voltam.
Nem a parkolóban parkolok, hanem a főúton. Szóval nagyon, de nagyon sok gond van vele. Az app csak annyira pontos, mint a GPS és a térkép. És az előbbivel mostanában gond van. Egyre többet is hallom és már nálam is volt, hogy lerakott az autópálya melletti útra, aztán szólt, hogy hajtsak be a körforgalomba. A pályán?!
Egy dolog fontos és ezt a biztosító is kiemeli. A vezetési stílustól függően nem emelkedik a biztosítási díjam. Vagyis, ha balesetveszélyesebbnek mondott stílusban is vezetnék, nem lenne drágább a biztosításom.
Nem mellesleg szerintem lassan vezetni is nagyon balesetveszélyes, mert baromira idegesítheti vele a mögötte jövőt, aki haladna a dolga felé, mert van dolga. Aztán jönnek a veszélyes előzések, stb.
Az app-ot altatásba lehet helyezni bizonyos időszakokra. Úgyhogy, ha megvan a havi 10 nap (ennyi kell egy elfogadott hónaphoz) és arany az értékelés, akkor megy is aludni.
Általában a meló irányában jól mér, hazafele meg sokszor nem. Így hazafele mindig altatom, így mindig garantált a tiszta, jó eredmény a napra.
A pontozásnál nem kitétel, hogy mennyit vezet az ember. Ha csak 800 métert gurul, azt is számolja.