"Pályán azt utalom, mikor bejönnek közvetlen elem. Túl közel. Ezt sem regisztrálja semmi."
A Teslak pl. latjak, csak nincs kinek szolni. Mind az elso, mind a hatso kovetesi tavolsagot be tudnak tartatni. A megoldas ilyenkor az lenne, hogy ha valaki a sebesseg fuggvenyeben tul kozel jon hatul, akkor foto a rendszamrol es mehet is a kep a rendorsegnek. Ha nincs olvashato rendszam, akkor riasztassal, mert ki kell szedni a jarmuvet a forgalombol
Elso tempomat eseten egyebkent az lenne a jo stragegia, hogy ha bevag valaki fektavon belul, akkor foto + feljelentes es kozben gazelvetel (vagy lejton annak megfelelo lassulas), hogy a jarmu termeszetes modon leszakadjon a kovetesi tavolsagig. Ha megint bevag valaki a felszabadulo helyre, akkor ujabb feljelentes. Nagyon gyorsan megtanulnak az emberek, ha ez nemcsak draga, de tul hamar osszejon a jogsiveszteshez szukseges pontszam.
Hatso tempomat eseten ha tul kozel jon valaki, akkor rovid figyelmeztetes az elakadasjelzovel, majd foto + feljelentes es lassitas amig a tavolsag meg nem felel a sebessegnek. Ha emiatt leallitja a teljes forgalmat, akkor leallitja. Termeszetesen ez csak akkor mukodik, ha mar minden jarmuben van kikapcsolhatatlan utkozeselkerules, hogy ne hajtsanak bele fekezes nelkul a sorba a volan mogott alvo soforok.
ps: A jogi nelkuli vezetesre pedig lehetne a jarmuvekben inditasgatlo. Csak az adott jarmure engedelyezett szemelyi igazolvanyok jelenlete eseten inditana el a jarmuvet. Ugyanez az egyseg folyamatosan nezheti a poziciot es a sebesseget. Ha valakit ittas vezetesen fognak, akkor ehhez kapcsolodna a buntetesi ido alatt az alkoholszonda is. Az EU-s szabalyozasok miatt ugyis kotelezo a nyomkovetos, segelyhivos kozponti egyseg minden uj jarmube, csak picit okosabba kellene tenni. Egyebkent a nem treleres autolopasok nagyreszet is megakadalyozna.