Jó amit írsz, csak kivitelezhetetlen a jelenlegi szabályozásokkal. Mert ugye itt a digitális adatvédelem fontos. Ami jó dolog a nagy vállalatok esetén, magánszemélyként meg kérdéses, hogy nem téged büntetnek e meg, mert felvetted a másikat. Bár már az osztrákok is megengedik a fedélzeti kamerát és a németeknél sem csinálnak belőle gondot. Míg nyilvánosságra nem kerül.
Amúgy meg hogy és hol kellene feljelenteni az illetőket, hogy ténylegesen is foglalkozzanak a dologgal?
Pont nemrég volt, hogy a gyökér motoros megelőzött a külső sávban és úgy bejött elém, hogy éppen nem érte el a lökhárítót. Nyomtam is rá a dudát vagy egy percig. Én nyugodtabb lettem kicsivel a gyökérnek viszont nem használt. Na ezt szívesen feljelenteném valahol. A felvétel is megvan.
A másik kérdés, hogy megéri e a vesződséget?
Ha a kocsi magától csinálja, akkor nekem nincs dolgom vele. Meg másnak sincs. Az tök jó lenne. Persze ilyenkor először megfelelő módon figyelmeztetni kellene a sofőröket és, ha nem tesznek lépéseket, akkor mehet rájuk a feljelentés.
Személyi nem kell a kocsi vezetéséhez. Elég a jogsi. Abban meg tudtommal nincs semmi. Ha lenne, akkor meg az lenne a gond és azt is védeni kellene a távolsági lopás ellen, mint a személyit. Emellett, ha többen vezetik a kocsit vagy olyan az illető stílusa, hogy bárkinek odaadja a kulcsot, akkor a rendszer nem működne. Elfogadtatni az emberekkel, meg... Egy éjjeli pár jelenlétes szavazattal, előtte némi más jellegű botrány. De itt csak a magyarok tartanak, a németek még nem.
Emellet, ha elhagyod, akkor hogyan jutsz el a megfelelő helyre pótolni?
Ráadásul a kocsinak tárolnia kell valamit, amit aztán más ellophat valamilyen módon.
Itt nagyon, de nagyon sok mindent rendbe kellene tenni, de ebben a pénzéhes társadalomban ez nem fog megtörténni. Nincs benne profit. A jogalkotókat meg ismerjük, milyen jól dolgoznak. Azok is csak a profitot nézik. Csak éppen a sajátjukat.
A másik gond, hogy azon funkciók, melyek ilyen biztonságot jelentenének, extraként szerepelnek a kocsikban és nem alapfelszereltségként. Szóval az autógyártókkal is le kellene nyeletni, hogy csak ilyet lehet gyártani és értékesíteni. Meg behozni külföldről. Nem lehetetlen, de nehéz folyamat. Persze, ha meg ráverik a vásárlókra a többletköltséget, az nekünk nem jó és nekik sem, mert kevesebb kocsi fog fogyni.
Az én autómban is van SOS modul. Ha előfizetek a szolgáltatásra, akkor működik is. Szóval jelenleg csak egy plusz súly. Így ennek sincs sok értelme.