"Amúgy meg hogy és hol kellene feljelenteni az illetőket, hogy ténylegesen is foglalkozzanak a dologgal?"
Automatikusan. Tehat a jarmuvek kotelezo fedelzeti egysege a rendorsegre lenne bekotve. A sofornek semmit sem kellene tennie, az egyseg uzem kozben automatikusan keszitene es tovabbitana a felveteleket. Ez az egyseg az uj jarmuvekben mar jelenleg is kotelezo fedelzeti adatrogzito es veszhelyzeti segelyhivo bovitese lenne. A regebbi jarmuvekbe a szallitmanykoveto rendszer dobozahoz hasonloan utolag lehetne beepiteni oket a kotelezo muszaki vizsga reszekent. Mellekesen a vizsga nelkuli vagy modositott autok kiszureset nagyban megkonnyitene.
"Na ezt szívesen feljelenteném valahol. A felvétel is megvan."
Hivatalosan a rendorseget lehet vele boldogitani, lasd a kameras cikkeket. Szerintem a videokat kiado csapat tud benne segiteni.
"Személyi nem kell a kocsi vezetéséhez. Elég a jogsi. Abban meg tudtommal nincs semmi. Ha lenne, akkor meg az lenne a gond és azt is védeni kellene a távolsági lopás ellen, mint a személyit."
Az uj elektronikus szemelyi elvileg kepes kivaltani a jogsit is. En arrol beszelek, hogy a jogsit egyszeruen belehelyeznenk a szemelyibe es abban lenne egy plusz bejegyzes a chipen a taj szam mellett.
"Emellet, ha elhagyod, akkor hogyan jutsz el a megfelelő helyre pótolni?
Ráadásul a kocsinak tárolnia kell valamit, amit aztán más ellophat valamilyen módon."
Tomegkozlekedessel vagy ha nagyon nagy a baj, akkor inkabb a segelyhivot kell megnyoni a konzolon es a diszpecser majd segit. A kocsinak az engedelyezett szemelyik hash-einek listajat kell tarolnia. Mint egy szerveren a jelszo hash-ek. Na azzal nagyjabol semmit sem lehet kezdeni, csak ha valaki vegigprobalja mind a tizen x millio szemelyi azonositot, akkor azt, hogy ezek kozzul melyiknek volt joga vezetni az autot. Meg a nevet sem tudja visszakeresni igy.
"Szóval az autógyártókkal is le kellene nyeletni, hogy csak ilyet lehet gyártani és értékesíteni."
Az EU mar megtette, csak boviteni kellene a kotelezo funkciok koret. Hardverbol az elso es a hatso kamera es a chipkatya olvaso kell meg hozza, nem akkora tetel egy regi auto eseten sem. (ez kb. egy 60 ezer forintos egyszeri osszeg lenne ha minden kell bele, mert regi a kocsi) Cserebe lenne a kocsiban inditasgatlo, lopas es baleset esetere mobilnetes nyomkoveto, automata es manualis segelyhivo (automata utkozesre, manualis ha gombot nyomnak). Sok ember eletet menthetne meg, hogy mar a baleset pillanataban szolna a mentoknek nem csak az arra jaro tudna szolni (ha eppen van olyan). Ezert is lett kotelezo az EU-ban eladott uj autok eseten.
"Az én autómban is van SOS modul. Ha előfizetek a szolgáltatásra, akkor működik is. Szóval jelenleg csak egy plusz súly."
Kotelezove kellene tenni. A segelyhivas ugyanis az EU-s torvenyek szerint ingyenes es meg sim kartyat sem igenyel. Az a gyarto ami penzt ker erte finoman szolva is eleg anyagias. Az ujabb autok eseten elvileg mar nem is kothetik elofizeteshez a mukodeset. Lehet erdemes lenne a gyartonal reklamalni, hogy szepen kapcsolja be, mert EU-s torveny van ra.