megéri, minél magasabb az erő annál jobban, IWD-ben pedig van tárgy ami feldobja 19-re. mondjuk én még mindig a 3 karaktert (FMT, ranger/cleric, cleric/illusionist) preferáltam, de az csak az alap IWD-re vonatkozott...
az a helyzet, hogy IWDEE nagyon elkúrta a szabályrendszert alap IWD-hez képest, kb köszönőviszonyban sincs a két játék.
eredeti IWD közelharcról szólt, mágia kb csak buffok és gyógyítás formájában volt jelen, a szórakoztató játékmenet onnan jött, hogy egy rakás elmebeteg haste-el felgyorsítva kb végigdöngölt az aktuális helyen, mindenkit lemészárolva aki az útjába került... majd kicsit megpihentek, összefoltozták magukat, leszedték a fáradtságot (minden 2. haste után) és pusztítottak tovább. gyönyörű volt, és nagyon kedvezett a kis csapatoknak.
...ezzel szemben az EE kb egy BG2 lett csak más helyszínen, az eredeti IWD élményből SEMMIT nem tartottak meg. BG2 retardált fegyverrendszere (IWD/BG1-é sokkal jobb), mindent telebasztak mágiával az eredeti "low magic" settingjével szemben, nincs már meg a jó pofozkodós érzése, több varázslatot fossánerfeltek, és... szörnyű. plusz tették mindezt teljesen feleslegesen, az IWDEE zoom-on kívül semmit nem ad a játékhoz, eredeti IWD betöltési idejei most is kiválóak. (full HD monitoron pedig a zoom se ér lófasztse, 1280x720-ban tökéletes minden)
szóval ha a topiclátogatók elfogadnak egy ajánlást: az eredeti IWD modokkal messze, messze sokkal jobb élmény, mint IWDEE.