nem azt mondom, hogy IWD-ben nem lett volna jelen a mágia, de... BG2-ben azért eléggé hangsúlyosak voltak mindig is a "mágia párbajok", amikor ellenfelekről lebontottad egy mágussal a védelmeiket, közben egy pappal feltápoltad a csapattagjaidat ezzel kivédve a sebző varázslatokat, társai.
IWD-ben ezzel ellentétben van egy dispel magic és... ennyi. egy-két papi varázslattal védekezhetsz a csúnyaságok ellen, de az sem olyan hangsúlyosak, a mágiahasználok kevésbé hajigálnak a karakterekre kellemetlen dolgokat, sokkal inkább pofozkodásra van kihegyezve. az elején persze a crowd control varázslatok uralnak mindent, mint mindenben ami (A)D&D.
ezért nem tetszik nekem amit IWDEE csinált vele, mert... így nem sok köze van a harcrendszernek az alapjátékhoz. ha csak adtak volna hozzá, azt elfogadom, de... fegyverrendszer sem illik a játék alá igazán (BG2-ben sokkal nagyobb választék volt, itt nincs), több nagyon hasznos és alapvető varázslatot szétszedtek, egyszerűen nem jó a balansz.