Alapvetően igaz amit írsz, és igen a prototípus királykategóriának, vagy kirakatkategóriájának, de a legpontosabb ha a kettőt összefésülve nevezzük, szóval valóban nem a szabványosított alkatrészekről, és tiltólistás ötvözetekről kellene szólnia, nem beszélve a tesztelési és fejlesztési korlátozásokról.
DE
Jelenleg egy olyan helyzetet él meg az autósport, ami ilyen döntéseket kívánt meg. ...nem jelenleg kezdődött, ez már több mint egy évtizede formálódik....én pl. a dohány és alkoholcégek kivonulásához datálom. Viszont hiába is maradtak volna akkor is bekövetkezett volna a jelenlegi helyzet, csak több köztes lépcső kimaradt volna mint pl. a GP2-s autók felhozásának lehetősége, a háromautós csapatok felvetése, a Sauber (átmeneti) eltűnése, vagy a Williams átalakulása...stb.
A Hispánia, Caterham meg hasonló csapatoknak is nyilván jobb lett volna ha vannak még szponzorok.
De elfogyott a levegő, és ha erre az F1 nem reagált volna akkor bedőlt volna mint a szépemlékű WRC, nem a mostani hanem a nagybüdzsés,...vagy totálisan átalaykult volna mint a DTM, nagyon sok minden elképzelhető volt.
Az F1 úgy vészelte át mindezt hogy sikeresebb mint valaha.....ezt könnyű a Netflix DtS nyakába varrni, és persze nagy szerepe is volt/van. De többszereplős a siker.
...és ezek között a szereplők között ott van a költségek leszorítása is, az hogy megtérülő befektetéssé tehető egy csapat működtetése.
Sajnos szükséges rossz. ..remélhetőleg idővel eltűnik majd mint a CRT a MotoGP-ből. De ehhez alapvetően az kell hogy a szponzoráció újra a virágzását élje. Illetve az F1 átélje az üzemanyagváltást.
-
A HALO alapvetően Surtees fiának halála miatt került elő akit felülről agyonütött egy leszakadó kerék Brands Hatch-ben, Bianchi esete inkább aktualizálta az F1-re, behozható szintre emelte a HALO idegenségét.
...és igen talán több életmentést tulajdonítanak neki mint valójában, de egy is elég szerintem is.....ahol lehet faragják le a lehetőségét annak hogy halálos sérülések történjenek.