csapaton belüli bajnoki csata az sosem jó, erre rengeteg példa van, az F1-ben és az F1-n kívül is, nagyon komoly feszültséget generál csapaton belül is, szerelők, mérnökök között, és persze a versenyzők közt is. Nem feltételen Senna/Prost,...ott volt a MotoGp-ben Rossi-Lorenzo, és az elhíresült falhúzás a csapaton belül.
Ideálisnak az mondható ha csapatok küzdenek egymás ellen, csapaton belül pedig megvan a harmónia, vagy azért mert le osztódtak a lapok, vagy azért mert egyértelmű az erősorrend, és jól tudnak együtt dolgozni autót fejleszteni.
Ez a természetesen jó állapot, mint csapategység szempontjából is, küzdelem a rivális csapat szakemberei ellen, illetve a versenyzőnek is fontos az hogy mindig legyen egy misztifikálható ok, ha nem eredményes...és az a másik technika..mert jobban kezeli a gumit, mert jobban sikerültek a beállítások, mert eltérő koncepció és az adott pálya jobb....mindegy, de ahhoz hogy egy versenyző önmagába vetett hite lassan kopjon ezek kellenek. Azonos autóban sokkal drámaibb ez a folyamat egy vereség után ahogy én láttam.