Most tényleg Max a "gec", hogy anno a szar RBban maradt és sok évre írt alá, és amikor véget ért a Merci ERA, sőt, előtte, Newey tervezett egy jó autót, amit a többi konkrétan elqurt?
Ő csak teszi a dolgát, ahogy pl. Perez is inkább tehetné, és ennyi.
A sprintet ő utálja a legjobban, az előnye neki akkora általában, hogy utolsó körben fut egy legjobb időd, és a pontrendszert SE Max miatt alakították ki így, ahogy az évi 23 futamot is talán ő utálja a legjobban.
Anno 16 verseny volt. 1988 kivételével alig volt év, ahol ennyire dominált volna egy csapat. De akkor a korszak két legjobb versenyzője ült a McLarenben és 16ból nyertek 15öt. Kb. megosztva, sőt, Prost úgy vesztett VBt, hogy több pontja volt papíron, mint Sennának, csak ugye ott volt a hülye legjobb 10 futamos szabály.
Nekem aztán nem hiányzik 23 futam. Szerintem senkinek. A pénzemberek miatt van ennyi. Ill. a hülye 10 versenyes szabály helyett most van sprint és legjobb körért 1 pont. A legjobb 6 helyett 10 kap pontot, és sokkal többet, mint kapott korábban, köszönhetően egy másik ERAnak.
Tehát a helyzetről amibe most éppen Maxot (korábban Hamilton, előtte Schumacher) helyezitek, igazából pont a felsoroltak tehetnek legkevésbé, Max. meg pláne nem.
Én se szeretem a 23 futamot, a hülye sprintet, a LK szabályt, a hülye pontozást, ahogy nem szeretem a szinte automatizált, a boxban minden szart látó dolgokat sem, ahogy azt a hülyeséget sem, hogy szarok a gumik, kímélni kell őket, minden fos alkatrész limitálva van, nincs tartalékautó, stb. stb. Papíron olcsóbb lett a F1, a valóságban a hülye kötelező fejlesztések miatt meg drágább. A töredékéből elvoltak a csapatok amikor még dohányt is lehetett hirdetni, mint amit most jelenleg évente a sportba ölnek.
És igen, a szuperlicensz ára is először fog valakinek nagyon fájni jövőre, köszönhetően a hülye pontrendszernek és hogy Newey egy ilyen autót épített. Most lehet azt mondani, hogy Rosberg is nyert Hamilton mellett a nagy nyomás ellenére, de látva azt, hogy Perez a második helyért küzd ebben az autóban, inkább emeli Verstappen teljesítményét, mint csökkenti.
Azt megértem, hogy a hat évvel ezelőtti Verstappenbe igencsak bele lehetett kötni, mert konrétan egy agresszív bunkó volt (lakókocsiban nőtt fel, ez van), de a lakókocsis múltját azóta bőven maga mögött hagyta, és a mostani Verstappent csak azért fikázni, mert azt csinálja, ami a dolga, az inkább abba köt bele, hogy milyen az, amikor valaki végre egy jó autóban ül, és még a szabadideje is a versenyzésről szól, annyira élvezi ezt a baromságot amit csinál, és ez szerintem nem fikázni való. Valaki a programozást élvezi, valaki meg az autóversenyzést.
Verstappen is F1es csemete. Apja egy bunkó volt, sőt, tuskó. De a Rosberg, Hill és Villenevuve félék közül, valahogy rajta látom, hogy élvezi a versenyzést, nem pedig a múlt és csak a családi hagyományok miatt, meg hogy pénzt keressen van a mezőnyben.
Szerintem, a Verstappen-Norris páros lenne a legnagyobb dolog ami történhetne a RB életében, és tenne jót a versenyzésnek. De ettől sajna még messze vagyunk. Egyelőre egy Alonso-Perez csatáknak tudunk csak örülni a harmadik helyen, a többiek lekoptak az élmezőnyből.
Tényleg kívánom a McLarennek, hogy jövőre ott legyen a topon, ahogy a Ferrarinak és a Mercedesnek is, rosszat nem tenne a sportnak. De nem lesznek, mert ez egy ilyen sport és elqurták a szabályati évekkel ezelőtt (lásd a felsorolt baromságokat!).