A végéről kezdve, ha kevesebb a futam akkor a bejövő pénz is kevesebb, a kevesebb bejövő pénz azt eredményezi hogy a most gazdaságosan működő csapatok nem tudnak infrastruktúrát fejleszteni, ami nem csak szélcsatornára igaz, hanem a CFD fejelsztésekre, a szimulátorfejlesztésekre..és olyan dolgokra ami a nagycsapatnak már megvan. Még kevesebb futam azt eredményezi hogy megint adóságokba kerülnek.
Jelenleg minden csapat stabil anyagilag, nincs eladósodás, nincs megszűnés, nincs csőd.
5évvel ezelőtt még kevesebb mint 100milla dollárért meg lehetett venni egy csapatot, pár éve még a McLaren is eladni kényszerült egy részét, ahogy tette azt a Williams is, de a williams egy évre rá eladásra is került.
Most 725 millára értékelt a legolcsóbb csapat, és senki nem akarja eladni 1milliárd dollárért sem.
Az hogy egy nagycsapat képes B autót építeni, bár ez nem teljesen igaz, de képes radikálisan változtatni az autóján még a költségsapka alatt is szemben a kiscsapatokkal annak az a fő oka, hogy egy nagycsapatnak megvan az amit egy kisebb csapatnak még ki kell építenie, ..magas szinvonalú szimulátor megfelelő adathelyességgel, magas szintű CFD programozás és modellezés, hogy amikor már szélcsatornát kell használni akkor azt a leghatékonyabban tegyék megfelelő méretű modellekkel.
Az Aston 2021-ben kezdte el a szélcsatornáját, 2024 közepén tudják hazsnálni, és ez a 2025-s autóra lehet hatással.
Ezzel az idővel és 200-250milla dollár elköltésével lehet számolni.
tehát a mezőny összezárása nem egy gyors folyamat, nem lehet az.
De ez az egyetlen folyamat ami nem a privát csapatok elgyengüléséhez és megszünéséhez vezet.