Ez már mindjárt más! Saját érvekkel már lehet valamit kezdeni.
Ezért mondtam, hogy nem sorolható be semmilyen kategóriába egyértelmûen.
-Karakterfejlõdés nem merül ki új varázslatok megtanulásában. Egy RPG-ben a karakteredet tudod specializálni, minden tulajdonságát meghatározni. A játék végére teljesen eltérõ karaktereket lehet létrehozni, az egyik harcolni tud jól, a másik tolvaj, a harmadi varázsolni, stb. Némelyikben vannak karakterosztályok is. Magyarul: teljes mértékben te tudod meghatározni a karaktered jellemét és képességeit. Ez a karakterfejlõdés.
-jellemzõ még a non-linearitás is az RPG-kre, a párbeszédekben nagyobb interaktivitás, döntéseket lehet hozni a beszélegetésekben. Általában az egész játék egymáshoz nem nagyon kapcsolódó, és idõben felcserélhetõ mellékküldetésekbõl áll (persze a fõ cselekmény mellett). Az energia pótlására szolgáló kütyük(ez még a quake-ben is van), körökre osztott harc; ezetõl nem lesz rpg.
Ha még mindig RPG-nek tartod, akkor fogalmazzunk másképp. Szóval:(tegyük fel) vannak a FF szerû RPG-k (brrr), és vannak a BG, Fallout szerû RPG-k. Mi az utóbbi fajtát szeretjük (és nagyon sokan mások is), és ezekkel konzolon nem tudunk játszani.