Bocs, én pont azt mondtam, hogy a Diablo SEM RPG, és Profeta is. "Olvasd végig!!!" (és persze tüzetesebben.)
Még egy dolog van ami zavart a FF-ben. (és más játékokban is, pl MGS). A fejlesztõk túlságosan is megszabják a történet alakulását. szinte minden perce meg van határozva a játéknak, a szereplõk reakciói, érzései, stb. W. Spector a DeusEx(ez sem rpg!) designere mondta, hogy õ úgy írta a történetet, hogy a lényeget meghatározta, vannak csomópontok, de azok között a játékos teljesen szabadon alakíthatja a történetet, hozhat saját döntéseket, és a saját értékrendje szerint állíthat fontossági sorrendet. Ugyanez jellemzõ pl Falloutra, pl kinyírhatod akár a társaidat is, hogy elszedd a páncélját, vagy eldöntheted, hogy segítesz-e embereknek, vagy hogy egyáltalán bemész-e egy városba, vagy továbbálsz, stb. Ez megvan valamilyen szinten a BG-ben is.