Itt vagyok újra, csak azért, hogy ismét magasra csapjanak a lángok!
Game-boy:
Konzolon nem volt és soha nem is lesz igazi rep. szimulátor. Valószínûleg fogalmad sincs arról, hogy mi a szimuláció lényege. A grafikai megjelenítés realitása csak az egyik oldal. Ezen kívûl a repülési modell, a sérülési modell, a légköri hatások modellezése, a fegyver rendszerek (radar, rakéták, bombák stb.) reális modellezése, a szimulátorban lévõ AI megfelelõ kialakítása is számít. Az EF2000 ezerszer összetettebb már ránzézésre mint az általad belinkelt képeken látható játék, pedig elég régi darab. Az AI-ra hárul a feladat, a légi manõverezés reális visszaadása, valamin a földi egységek reális viselkedésének visszaadása is. A szimulátoroknál ma már alapkövetelmény a valódi gép mûszerfalának minnél eredetibb megjelenítése is.
Amit beraktál képet a gép "mûszerfaláról" (vagy ez a HUD volt?) az alapján nem tudtam eldönteni, hogy sírjak-e vagy nevessek. Gun, Mssl, Bomb, Dmg? Egy jobb szimulátorban legalább 10 teljesen különbzõ módon mûködõ rakéta, 15 bomba közül választhatsz. A sérülés kijelzés és kezelés pedig a gép összes területére külön-külön vonatkozik (hajtómû, fegyver rendszer, szárnyak, mûszerek, stb.). Ezeknek a rendszereknek a fokozatos sérülés kihatással van a gép viselkedésére. Próbált már valaki sérült futoval és egy hajtómûvel letenni egy EF-t?
Az elmúlt évek folyamán pedig csak fejlödtek a szimulátorok minden téren!
Fejlõdés?
Ezt pont egy konzolos mondja akiknek a gépeit 3-5 évre kellene, hogy tervezzék. Ehhez képest a PC-kre az állandó, folyamatos fejlõdés a jelemzõ.
A Lodos War-ra már nem tudtál semmit sem mondani, igaz?
Seeker:
A fentiek neked is szóltak!
A grafika nem minden, a tartalom is fontos. Egy játék akkor számít jónak, ha egy-két év elteltével is élmény vele játszani. Azért hivatkozunk ezekre a szerinted "uncsi" másfél éves játékokra. Ez a konzolra megjelenõ progik többségérõl nem mondható el.
Miért is emlegetjük fel az FPS-ket? Mert ezek számítanak jelenleg az egyik legerõsebb közösség teremtõ játékoknak. Ha megnéznéd, hogy a világban hány társaság (klán, klub, liga stb.) alakult ezeknek a játékoknak köszönhetõen, megdöbbennél. Szerintem konzolokon ilyen ismét csak nagyon sokára lesz. De errõl már írtam...
Pont Te hivatkozol arra, hogy PC-s játékok között csak klónok meg folytatások jelennek meg, ugyanakkor állandóan az MGS2-vel, meg az FF sorozattal jöttök. És a Teeken-nek és hasonlóknak hányadik verziójánál tartotok?
Kétségeim vannak afelõl is, hogy tudod mi a különbség az Unreal, az Unreal Tournament és a még készülõ Unreal 2 vagy UT Warfare között.
Ha grafika kell nézd meg az U2 és az Unreal engine tech demoról készült videokat! De a Tribes2-t is említhetném, amelett hogy szép lesz, 50 (!) játékos csatlakozhat egyetlen játékba.
A PSX2 erõtartalékairól annyit, hogy az Epic kijelentette, hogy az Unreal 2 NEM MEGVALÓSÍTHATÓ PSX2-N! (PC-n és X-box-on fog csak megjelenni.)