Mondjuk ha azt is figyelembe vesszük, hogy a TV képernyõn való megjelenítéshez mi szükséges, akkor érthetõ a pc-hez képest kisebb textúrák (kisebb memóriaszükséglet) használata.
A nagy, több tíz megás textúráknak csak nagy felbontásokban van értelme. A tv még a textúraismétlõdéseket is jótékonyan elfedi, míg 1024x768-as felbontásban már hányingert kap az ember, ha ránéz egy 'sormintás' falrészletre.
Viszont mivel a tv-képernyõ fizikai mérete nagyobb, így nagyobb szerepet kap a 3D tárgyak részletessége, ehhez kell a rengeteg polygon, amiben a PS2 nagyon erõs.
Így tekintve ideális kompromisszumot kötöttek a gép tervezésekor, mert a cél egy jó konzol összerakása volt, konzolosoknak.
Na, pc-s létemre most jól agyondícsértem a PS2-t.
De hogy kompenzáljam: nálam labdába sem rúghat a PS2, én szeretem a nagy textúrákat, nagy felbontást, gyors hálózati játékot, stratégiát, sõt a szépen rajzolt 2D grafikát is (pl. Commandos). Arról nem is beszélve, hogy ezen a pc-n még dolgozok is.