Nyah, egy cikk a HWSW-rol, a Sony uj grafikus chipjerol...
"Egyre több részlet kerül nyilvánosságra a Sony Computer Entertainment Inc. legújabb grafikus chipjérõl, amely mellett a PlayStation2 konzolban található Graphics Synthesizer szinte nevetségesen gyengének tûnik. Az International Solid-State Circuits Conference rendezvényen hallott adatok egészen elképesztõek.
Az új chip mérete 462 mm2 és 256 Mbit (32 MByte) beágyazott DRAM-ot tartalmaz, nyolcszor annyit, mint a PS2-ben található Graphics Synthesizer. A DRAM 2560 bites buszt használ amely legfeljebb 48 GByte/sec áteresztõképességet biztosít.
A chipnek nem csak a fizikai adatai megdöbbentõek, a grafikus teljesítménye is "elgondolkodtató". Az áramkört a Sony-val együtt megtervezõ Simplex Solution alelnöke Aurangzeb Khan elmondása szerint a chip 75 millió poligon/sec feldolgozására és kirajzolására képes, a fill rate 1,2 és 2,6 GPixel/sec között alakul.
0,18 mikronos csíkszélességgel gyártva az új chip 21,7x21,3 mm méretû és 287,5 millió tranzisztort tartalmaz, aminek a legnagyobb része természetesen a beágyazott DRAM. A PlayStation2-ben található Graphics Synthesizer 0,25 mikronos csíkszélességgel gyártva 16,8x16,8 mm méretû és 42,7 millió tranzisztorból áll.
A Sony új chipje annyi beágyazott DRAM-ot tartalmaz, hogy szinte már fejreáll a DRAM építési modellje. Normális esetben a különálló DRAM-ok sûrûsége sokkal nagyobb, mint a beágyazott DRAM-oké, a legtöbb DRAM gyártó nem is épít 256 Mbit-es DRAM-ot 0,15 mikronnál nagyobb csíkszélességgel.
Természetesen egy ilyen méretû chip esetében a gyártási folyamat nem mentes a buktatóktól, de Khan szerint a Sony elégedett az elkészült darabok mennyiségével és minõségével.
Egy ilyen dimenziókkal rendelkezõ chip gyártása horribilis összegekbe kerül, az nyilvánvaló. A félvezetõgyártási technológiák jelenlegi fejlõdése mellett a chip kb. 2004 körül lehet normális mennyiségben sorozatgyártható. Hogy a Sony melyik termékében kívánja használni az új chipet, azt egyelõre nem tudjuk."
Eleg meggyozoen hangzik, de ha kizarolag a technikai reszletekre tamaszkodunk, akkor az NV2X az 125 millio poligont kepes kirajzolni az igeret szerint, ez a chip meg "csak" 75-ot. Es az NV20 elvileg 1 honapun belul, az NV2X pedig oszre mar kint lesz... Ehhez kepest a Sony chipjenek 2004-es megjelenese kisse tavolinak tunik. Az nVidia ugyanis mar az NV20 utodjanak fejlesztesebe is belekezdett...
Persze az is lehet, hogy a 75 millio az csak el van irva, es 750 milliot akartak irni, de az meg boduletesen sok lenne...