Q3:A és UT teljes átírat. A DC programozása különbözik azért annyira a PC-tõl, hogy az egész kódot újra kelljen írni. Alapvetõen a pályák felépítése, a nagy méretû texturák és a botok ai-je ami a megfelelõ mennyiségû ramot megköveteli. Ez az amiért a DC-s átírattal gondok voltak. A DC-ben lévõ ram mennyisége, tömröitések ide vagy oda, kevésnek bizonyult.
A Quake hardver igénye sem pontos. A Quake futtatásához NINCS szükség 3D gyorsítora! A 3D gyorsítok forradalma a Quake pontosabban a GL Quake megjelenése után indult utjára.
Cyborg:
Igen a PS2 tartalmaz mpg2 chipet, DVD lejátszásához! De ezt a chipet textura tömörítésre soha nem fogják használni. Látszik, hogy halvány fogalmad sincs arról, hogy mi a különbség az mpg és egy textura között.
Az mpg alapvetõen egy "veszteséges" video tömörítési eljárás, melynek során az emberi látás és hallás "hiányosságait" kihasználva érnek el egy tömörített adatfolyamot. Ennek az adatfolyamnak a valós idõben törétnõ, megfelelõ sebességû dekódolásához van szükség a chipre. (A PC-k DVD lejátszáshoz ezt ma már szoftverbõl is tudják!)
A texturák ellenben a 3D-s modellek drotvázas külsejére ráhuzott bitmap képek. Ezekkel a képekkel a megfelelõ illeszkedéshez különféle geometria torzitásokat végeznek el, és a felbontásuktól (méretüktõl) függ leginkább az, hogy hogyan fog kinézni az adott modell. Egy adott 3D-s környezetben általában több ilyen textura is látható. Az alap probléma a texturákkal, hogy rendszeresen a video proci rendelkezésére kell, hogy álljanak. A rendszer memoriában tárolni és onnan berángatni lassú. A textura memóriából pedig, mivel gyorsanka kell lennie, ezért drgága, általában kevés van. A korlátozott textura memória jobb kihasználása végett, és a videoproci-textura memória-rendszer memóri közötti adatforgalom gyorsításához, optimalizáláshoz szükség van egy gyors veszteségmentes adattömörítési eljárásra. Pl. PC-knél ez a S3TC. És mivel veszteségmentesnek, gyorsnak kell lennie, ez magával vonja azt is, hogy nem lehet túl nagy a tömörítési arány.
A fentiekbõl azt hiszem, már látszik mi is az alapvetõ különbség és miért is nem fogod Te az mpeg chipet textura tömörítésre használni.