Ha tudja valaki, hogy, hogy mûxik a égboltgenerálás (Environmet sky) készítése, és, hogy müködik ez, akkor azt kéremcépen írja már le nekem, mert annak nagyon örülnék. :-]
A Mental Ray, tulajdonképpen egy renderlõ egység a Maya alá???
Ja, még valami! Azt nem tudjátok miért van, hogy készítek 1 polykockát, majd egy polygömböt. A gömböt megcsinálom softbody-nak, majd hozzákapcsolok egy turbulence field-et. Elõrelépek kb. 200 képkockát a Timeslider-en, tehát mintha animot játszanék le. A gömb szépen össze-vissza amorfizálódik. Felvesz egy "roncshoz" hasonlító formát. Ezt az eldeformált gömböt lemásolom. A régit kitörlöm. Visszalépek az 1-es képkockára és a már másolt gömb megmarad a "krix-krax" kinézetben. Ezek után, veszem a kockát és ezt a valamit, majd úgy diferentizálom, hogy a kockából vegye el a gömböt. Számt egy darabig a gép, kb. fél 15-20 másodperc, majd kivonja egymásból a kettõt a kívánt módon, csakhogy a kocka egyik oldálánál megjelenik egy másik oldal. Tehát, ott ahol lyukasnak kellene lennie ott olyan, mintha megmaradt volna az oldala, pedig a többi oldalán (ha mondjuk a kocka sarkánál lyukasztom ki) normálisan kivonja egymásból õket. Azon az oldalon ahol a nemkívánt sík megmaradt, a vertexeket úgyanúgy jelöli, mint ahogy annak lenni kéne, csak ott van az a sík felület, amit nem lehet kijelölni, letörölni, semmit nem lehet vele csinálni, csak ott van, és ha mozdítom a kockát az is mozdul, mintha a kocka része lenne.
Ugyanez a helyzet akkor is, ha a gömböt más úton deformálom, tehát manuálisan tologálom össze-vissza a vertexeit.
Nos, a kérdésem az lenne, hogy nem tudja valaki erre a választ, hogy ez miért van így? Vagy lehet, hogy ez egy programhiba???