A Mercinél csak design-hoz kell érteni, nem is kap senki mérnöki képzést, arra vannak ugye külön mérnökök, akik szólnak, ha gáz van. A designerek (2D-s) többsége Pforzheim-ben végez, ami egy elit suli, de ott sem tanulnak gépészetet. 3D-s modellezõi képzés van a germánoknál diplomás is, sõt, külön Automotive design, de ott se tanulnak nagyon szakmai dolgokat. A képzéshez használt software az Alias Surface, illetve a Rhinoceros (ezt az autóiparban nem használják, nem elég jó), meg néha a Max (ezt se használják).
Porschénál egyedüli Mayas vagyok a mérnök-részlegen (szélcsatorna tesztek). Itt elmondják, hogy mit akarnak, én meg kitalálom, hogy jól nézzen ki. Esélyem se lenne, hogy áramlástanból képbe kerüljek ugye. :) De itt vannak sokan, mindig elmagyarázzák miért úgy kell, szóval ragad rám valami, de nyilván nem komoly tudás ez. Lehet, elõny lenne, ha értenék hozzá, de itt is formatervezés a feladatom, a mérnöki ötletelést õk csinálják.
A gyártósorra való felkészítést itt elég sok ember végzi (amikor újra kell építeni ugyanazt ugyanúgy, csak a szükséges csatlakozókkal, meg gyártáshoz szükséges dolgokkal), és õk szerintem gépészek, továbbá Catiában dolgoznak.
A design-részlegen való melóhoz tehát nem kérik, hogy érts hozzá, és nincs is rá szükség nagyon. Inkább egy jó mérnöknek lehet nagy elõny, ha ért mondjuk Catiához szerintem.
Ja igen, Max sehol nincs a német autóiparban, és szerintem modellezésben is bejön majd a Modo a Maya mellé 1-2 éven belül. Volt Digic-es kollégák útján meg jönnek az õ ismerõseiken keresztül az infok a filmiparból, Modo ott is már az alap modellezõ kb mindenhol, a többi meg Maya. Játékiparban szintén Modo, meg Max.