Megnéztem és az ao-val mindenképp baj volt szerintem. Ott nem volt gammacorrect. Vagy a fene tudja, de olyan volt, mintha világítana ott, ahol sötétítenie kellett volna. Addig jó volt, míg nem akartam átmenni linearba. Alap esetben az AO 'message' ment a lámpa 'light shader'-be. Viszont így nem akart mûködni gamma correc-tel, szóval az out value lett az AO kimenete.
Úgy van beállítva a render, hogy nekem is exr, és már correktáltan jeleníti meg, a viewben de az csak display, és menteni nem úgy ment, mert batch renderben nyomja ki exr-ben. Vagyis a viewportból tudok managed jpg képet menteni, de exr-t nem enged. De most , hogy mondod, lehet, hogy kétszer van, mert benne vannak ezek a Gamma Correctek, meg van rajta egy photographic lens, azon is be van állítva, akkor ez lenne a gond?
Nem Sun&Sky, hanem ramp textúrás ibl. Az is gamma correctált.
Most rendereltem másikat, mikor a photoshopban 16bitesre alakítom a jpg mentés miatt, akkor megkérdezi, hogy összevonja-e a layereket, és ott igenre nyomok, most meg ilyen világos lett: