mia szükségessége sok szempont miatt, alapvetõen pár pontban foglalnám össze:
1. mia material egy energy conservation-t figyelembe vevõ material, beesõ fény mindig nagyobb vagy egyelõ mint a visszavert fény.
2. linear workflow, mia material egy linear-ra készített material, lambert, blinn stb (maya native) nem
3. ha passokba renderelsz (néha érdemes, fõleg stilleknél, de igazából animnál is), akkor csak akkor kapsz jó passokat, ha mindenen mia van, valamiért bugos, ha mást is használsz.
4. mert a mia fotoreál shader, a lambert pedig nem
amúgy nem tudom miért hiszi mindenki azt, hogy a sok polygon teszi lassúvá a rendszert. ha van elég memóriád, akkor a sok polygon nem lassít exponenciálisan, vagy lineárisan sem. ami nagyon lassít az a sok visszaverõdéses raytrace (pl refraction+reflection), illetve az anti alias. MR-rel hajat renderelni rémálom, évekig tart.
láttam pár videót errõl az arnold nevû rendererrõl, már vagy 10-12 éve van a piacon, fejlesztik meg minden, hihetetlen jó engine, de valamiétr nem nagyon reklámozzák magukat, meg nem is akarják nagy cégnek eladni a dolgot. érdemes lenne ránézni, mert nagyon ígéretesnek tûnik. persze mr is tökéletesen jó tud lenni, csak számítsatok nagy renderidõkre, vraynél szintén.