Sziasztok, lenne egy kérdésem, amire nem találok választ...
röviden felvázolt szitum:
képzeljetek el egy spirált. ezen vannak kockák, végig. namármost berakok egy fényt, mondjuk jöjjön bal felülrõl. a lényeg, hogy a spirál önmagára ugye árnyékot fog vetni.
ezt nem akarom. tehát kihúzom a render beállításoknál a "cast shadow" fülecskét. ezidáig rendben, de az új rendernél a spirál nem vet már önmagára árnyékot, viszont a kocka, ami rajta van, keresztülveti az árnyékát oda, ahol a spirál árnyéka volt eddig. tehát dupla árnyéka van, egy a felületen, amin közvetlenül rajta van és egy pedig ahol a spirál árnyéka eddig eltakarta....
erre tud valaki valami megoldást? próbáltam light linking-gel megoldani, de nem bírtam kitalálni semmit. illetve minden amit próbáltam szarul sült el és nem oldotta meg a problémám... tud valaki esetleg valami olyan opciót a mayában, hogy az árnyékot ne a végtelenségbe vesse a program, hanem mondjuk x távolság után megszûnjön? illetve találkozott már valaki ezzel? esetleg ti hogyan oldottátok meg?
ja, mental ray alaprender, de ugyanezt produkálja a maya software és hardware is.