Ha a maya core scriptekre gondolsz, akkor igen, azoknak a nagy része még mindig mel. De ezek nagy része kb 10 éve ott van a rendszerben (és 10 éve bugos némelyik), és egyszerûen nincs kapacitásuk / lelkierejük újraírni. Munkában használt toolok nagy része python, a korábban említett okok miatt ahol csak lehet python.
Amin én dolgozom (Maya to Arnold), ott a scriptek 99.5% python. (van pár mel script amit át kell írnunk a mayaból, és betöltéskor újrasourcelni - de ez megint mayas hülyeség miatt van) A csak python hozzáállással voltak gondok, fõleg UI részen, de ez leginkább a 2011nek volt köszönhetõ. Pl 0.22es verzióba raktam color temperature control-t a fényekre, azt egyszerûen rémálom volt megírni 2011-re és 2012+-ra, mert 2011 alatt az az attrFloatSliderGrp csak mel commandot volt hajlandó megenni, python-t nem.
A másik jópofa dolog, hogy a maya-hoz már alapból adják a megfelelõ pyqt könyvtárakat, és közvetlen QT ui-t tudsz benne meghívni. Ami sokkal de sokkal jobb mint az alap maya-s ui. QT designerrel generált .ui filekat be tudsz húzni, és rá tudod akasztani a saját kódodat.