attól függõen hogy miben akarod megcsinálni (poly vagy nurbs). mivel én anno polyval dolgoztam, így abban írom le hogy csinálnám.
Szóval alapvetõen két lépésben. Az elsõben nurbs vonalból csinálnék egy vezetõvonalat magának a spirálcsõnek, amin végigextrudálnék egy hengert hogy felvegye a formáját (vagy még inkább az egészet nurbs-ben csinálnám és konvertálnám majd poly-vá). Ez azért elõnyös mert könnyebb tágítani-szûkíteni a hézagokat így, mint a vertexek kijelölésével.
második körben, még mielõtt megszûntetném a kapcsolatot a vonal és az akörül extrudált felület között, a felületre vagy a vonalra rátennék még egy bend modifiert (ez az animation alatt van a deformerek alatt). Ezzel tudsz elgörbíteni komplex felületeket.
de már régen volt, biztos vannak jobb módszerek is már azóta, a többiek majd írnak. azért nézd meg ezt az animation->create deformers->nonlinear->bend-et