olyan mint a ios/android, osx/windows, szõke/barna
azt hallottam azért nagyobb a max rajongó tábora mert mayát állítólag sokkal nehezbb megtanulni, nem tudom, keveset maxozok, inkább csak alap dolgokra használom, viszont mayát 3éve tanítok is és szerintem nem olyan vészes, rá kell érezni a logikájára.
ahol most dogozom (bose collins) ott ketten vagyunk 3d-re és kompozitra még egy srác kompozitra és videó vágásra de mindenki csinál mindent, kollegam max és after effects, én maya, fusion, realflow, mudbox, zbrush
fbx-et használunk egymásközt, idõnként a send to max/send to maya opciót is bevetjük, sokszor kapunk .step .stl fileokat, ezekt mayából gyorsabban lehet használható polygonná konvertálni mint maxban...
a reklámfilmekhez videoklipekhez stb. általában mindkét programból jönnek a renderek (vray) a shadereket mi építjük alap anyagokból, ritkán használunk kész materialokat, tökéletesen össze lehet hangolni rendernél a 2 szoftvert, kis utómunka és nem mondod meg hogy melyik honnan jött, a max és maya vray közt nincs túl nagy különbség, próbáltunk azonos render settinget beállítani, nagyjából ugyanannyi idõ alatt dolgoznak...én még használok maxwell rendert is mellette de inkább csak stillekhez...ha nagyon nincs idõnk a renderre akkor mental ray és jó nagy adag postwork :)) elég sok pass-t renderelünk általában, próbáljuk a renderidõt leszorítani amennyire lehet, inkább az utómunkára koncentrálunk.
azt tapasztaltuk mayában sokkal jobbak az animációs megoldások, nagy poligonszámnál gyorsabb a viewport (2.0) , fluid, particle stb. szimulációkat fõleg mayában csináljuk, 100x gyorsabb, karakter animációk szintén mayában mondjuk ez ritkán van...a GPU render megoldások gyorsabban mennek maya alatt, vray rt-t próbálgatjuk, maxvell fire-t, caustic visualizert, max alatt a vray rt egyáltalán nem stabil.
kollegam nagyon penge maxban de azért sokszor pislog hogy mayában mennyivel egyszerûbbek a dolgok és amivel õ szenved az nálam pikk-pakk összejön, rengeteg plugint használunk, itt is a maya gyõzött...
de mindkét program nagyon jó, kell egy kis megszállottság, az se baj ha kicsit õrült vagy :)) , szinte ugyanarra képesek, érdemes mindkét programhoz érteni és még sok másikhoz, gyorsabban is találsz munkát...én pl délelõtt mayázok aztán beesik egy kompozit és akkor fusion, de itt kell videót vágni, élõ anyagot forgatni, mocap-hez konyítani, szeretik ha van saját ötleted egy munkára, mi írjuk a brief-eket is, sokszor dolgozunk 12-14 órákat naponta vagy többet az irodában, fent is szoktam aludni sokszor :))
ja és persze kellenek nagyon jó gépek
de a végszó hogy kapják be a maxosok, maya a királynõ :)))