Azért is látni publikusan több max szeretetet, mert ha sokan kezdenek 3d-vel, akkor a legtöbbször modellezéssel foglalkoznak (esetleg render), és mindezt windowson, erre pedig a max + v-ray kombó egy jó választás. No meg rengeteg tutorial van hozzá, stb... Cégeknél, meg a maya nagyon beásta magát, fõleg a nagyobb helyekre. Amikor bejött, ez volt a legkönnyebben bõvíthetõ, fejleszthetõ cucc, és mindenki erre alakította ki a pipeline-t, scriptek, toolok tömkelegét. Hiába lenne bármilyen progi is, ami maya-nál sokkal jobb lenne minden téren, a pipeline közepérõl nem lehet kiszedni, mert iszonyatos költségekbe és idõbe kerülne.
Amikor anno én is elkezdtem 3d-zni (2000 körül, nem volt az olyan régen, mint itt egyeseknél), akkor maxxal foglalkoztam a korábban említett dolgok mellett, egy kis render, egy kis modellezés, stb... Aztán elkezdtem dolgozni, és maya elé ültettek le. :) (bár fejleszteni hozzá, de az más téma) És most az egyetlen amihez komolyan nyúlnék maya-n kívül, az a houdini. Max csak win, xsi halálra van itélve, a többi program meg nagyon egyetlen dologra van ráállva és nem jó középre.