K.András, tény, hogy más billentyűzettel menni, de szerintem egyáltalán nem könnyebb, mint bármilyen analóg eszközzel. Mindkettőnek megvan a maga előnye, és hátránya. Pl: billentyűzetnél a kormány-segítség ott van, így viszont elég problémás szűken venni egy kanyart, úgy, hogy félig átvágsz egy kerekvetőn. Vagy nem tudod olyan finoman szabályozni a gázadást és a fékezést, mivel itt nincs átmenet, vagy teljesen nyomod, vagy sehogy.
Tim, tévedsz, az F1-es autók teljesen automata sebességváltóval mehetnek - és döntő többségük megy is - az idei spanyol nagydíjtól. A kipörgésgátlóval és a rajtgéppel együtt engedélyezték őket.
Néha, ha versenyző kéri, akkor egy-egy futamra a félautomata váltót szerelik be, de tudomásom szerint ez talán egyszer fordult elő idén a Williamsnél.
Hol vannak már a régi szép kuplung-botváltó-turbo autók. Azokkal még lehetett izgalmas versenyeket látni! Legközelebb már talán a kormányzást is számítógép fogja végezni, a pilóta pedig csak nehezéknek lesz beültetve.