Pont Te szövegelsz? Eddig egyetlen értelmes hozzászólásod nem volt! Sem itt, sem az mprotalon.
A hozzád hasonlókat a jobb helyeken már banolták volna.
Dave:
Ha egy szociólogust kérdeznél valószínûleg azt a választ kapnád, hogy a klánokat a valahovátartozás vágya hívja életre.
A klánok többé-kevésbbé önszervezõdõ társaságok, amelyek általában a közös játék élményért szoktak összeállni. A legtöbbször a csapatjátékokon való szervezettebb részvétel az, ami a klánná alakulást elindítja. Közös taktika-stratégi kialakítása, a feladatok megosztása (pl. CTF), közös játékstílus kialakítása, hasonló elvek (cheat mentes játék) az egyik mozgató rúgo. Ez társul némi véd és dacc szövetség féle összefogással. Az sem ritka, hogy egy klán életrehívása egy versenyen való részvételi szándéknak köszönhetõ. Ez történt mostanában is az mportal magyar klánliga indítása után.
A jobb klánoknak általában van saját szerverük, ahol a zárt körben gyakorolhatnak illetve a klánok közötti összecsapásokat lebonyolíthatják (clan war). Saját IRC csati, honlap ma már a minimumnak számít.
Egy klánhoz való csatlakozás (hacsak nem most alakul) általában valamiféle próbához van kötve. De az sem ritka, hogy egy jobb képességû játékost néhány játék után meghívnak magukhoz.
Tölünk nyugatabbra nem számít ritkaságnak az sem, ha egy klánt egy cég/szervezet szponzorál. Általában a szponzor biztosítja a klánszervert, a klán utazási és szálás költségeit nagyobb versenyekre (pl. CPL bajnokságok).
Nem csak az FPS-ek körül (Quake, UT, Tribes), de szimulátorok, stratégiai progik és a Dibalo körül is komoly klánélet alakult ki.
Remélem nagy vonalakban sikerül megvilágítanom a dolgot.