A Matáv Rt. 2002. március 11. és április 5. között az ADSL szolgáltatás történetének eddigi legnagyobb léptékű fejlesztését hajtja végre az ADSL alaphálózaton.
A MATÁV Rt. az egyre növekvő ADSL ügyfélszám mellett, nagy gondot kíván fordítani a legújabb technológiák MATÁV hálózatba történő implementálására, valamint az ADSL szolgáltatás minél probléma mentesebb működtetésére.
A fenti elveket követve ezúton tájékoztatjuk Önöket, hogy a MATÁV Rt. ADSL szolgáltatását biztosító berendezésekben 2002. március 11. és április 5. között üzemfenntartási munkák végrehajtására kerül sor. A fenntartási munka célja a berendezéseket működtető szoftver frissítése. Az átállítási munka naponta 5-10 DSLAM-ot, és a kapcsolódó végberendezéseket fogják érinteni. A fenntartási munka időtartama alatt az adott DSLAM-hoz kapcsolódó előfizetőknél az ADSL szolgáltatás szünetel. A szolgáltatás kiesés az előfizetőket egy munkanapon, egy alkalommal a hajnali órákban érinti. (várhatóan 01-07 óra között, helyszínenként várhatóan 2 óra időtartamban).
Az egyes helyszínek ütemezési tervéről folyamatosan, az adott helyszín sorra kerülése előtt legkésőbb 2 munkanappal fogunk tájékoztatást adni.
Az előfizetői végberendezésben aktív ADSL összeköttetésen keresztül történik a szoftverfrissítés. A folyamat beavatkozást nem igényel, a modem SYNC LED-je hozzávetőleg 10 percig zölden villog. Lehetőleg az előfizetőnél az ADSL modem folyamatosan legyen bekapcsolva, és a telefonvonalra csatlakoztatva, mert így azonnal megtörténik a modemjében is a szoftver váltás. Ellenkező esetben a legközelebbi bekapcsoláskor kb. 10 percet várnia kell a letöltésre. A folyamat végén a modem reset-elődik, újra szinkronizál, és normál üzemállapotú lesz. Amennyiben hiba lépne fel, úgy a normál hibakezelési folyamat szerint kell eljárni. Március 11-én, 12-én Budapest Belváros (V. kerület), Erzsébet (V.-VI. kerület), és Teréz (VI. kerület) központok ADSL berendezésein tervezzük a fenntartási munkát."