Nem lesz több kizárólagos szerzõdés, a Coca-Cola ezentúl az üzletekben ingyen elhelyezett hûtõinek ötödét átengedi a versenytársak termékeinek és számos más „engedménnyel" is hozzájárul a piac versenyképességének erõsítéséhez.
Az Európai Bizottság nyomására a Coca-Cola megnyitja az európai üdítõital-piacot a nagyobb verseny elõtt. Ezzel az unió és a cég között öt éve tartó versenyjogi vitára tesznek pontot. Mario Monti uniós versenybiztos kedden, a cég vezetõjével folytatott brüsszeli tárgyalásait követõen közölte, hogy a Coca-Cola megváltoztatja rabatt-rendszerét az EU-ban, a fogyasztók ezáltal az üzletekben és vendéglátóhelyeken nagyobb üdítõital-választékot találnak majd.
Az óriáscég lemond arról, hogy a jövõben árengedménnyel serkentse a vásárolt mennyiség növelésére a kereskedelmi egységeket és ezentúl lehetõség lesz arra is, hogy a boltok csak egy-két kiválasztott Coca-Cola terméket árusítsanak, megszûnik a „mindent vagy semmit" elv. A cég véget vet a kizárólagos szerzõdéseknek, és az üzletekben ingyenesen elhelyezett hûtõiben egyötöd részt átenged a versenytársak termékeinek.
Monti szerint a cél, hogy az ár és a személyes ízlés alapján választhassanak a fogyasztók Coca-Cola terméket, ne pedig azért, mert kizárólag az van a polcokon.
A végleges uniós döntés elõtt - amely tavaszra várható - a versenytársak még véleményezhetik a piacnyitás tervét. A nagy rivális PepsiCo Inc. máris üdvözölte a döntést, közölve, hogy az "jelentõs változásokhoz" vezet majd a 17 milliárd euró éves forgalmú európai üdítõital-piacon.