Isten igazából a FIAT a homologizáció miatt adta ki a két féle Dino változatát. Az egyik a Bertone tervezésű kupé volt, a másik a Pininfarina tervezésű Spyder. De mind kettő a Ferrari cég által tervezett V6 motort használta fel. Előbb a Dino 206 2 literesét, majd később a Dino 246 2,4 literes motorját. A sztori szerint még Enzo fia Alfredo dobta be az ötletet egy V6 motor tervezésre, de korai halála miatt a motor tervezés nagyobb részét Franco Rocchi végezte el. A tervek szerint ezt a V6-s motort az F2 kategóriában indították volna, de a homologizáció miatt legalább 500 db-t utcai autóba is be kellett építeni. A Ferrarinak nagy falat lett volna az 500 utcai autó gyártása, de legfőképp eladása. Itt segített be a FIAT a Coupe és a Spyder gyártásával. Nekik nem volt gond a "nagyobb" széria legyártása az autókból. Ahogy előbb írtam, 2 és 2,4 literes motorokkal is gyártották őket, így nem volt akadálya a motor egyeéb versenyautókba építésének. Az hab a tortán, hogy a 246-os Dino motor még olyan rally legendába is beépítésre került, mint a Lancia Stratos. További részletek itt: Dino 246 és itt: Dino 308
És igen, ahogy 355 is írta, a Dino-k csak 1976 májustól használhatták hivatalosan a Ferrari nevet. Addig "csak" Dino-k voltak. Tény, hogy a V6-s 246-osok között is van egy-kettő amin Ferrari logo van. Ezek zömében az USA-ban forgalmazott autók voltak. Az USA Ferrari kereskedők megengedhették maguknak ezt a "hackelést", mondván így jobban fogy a termék. De Enzo hivatalosan ehhez a névváltoztatáshoz, csak a 308 GT4 Dino-knál, 1976 májustól járult hozzá, engedve a tengerentúli kereskedőknek. Attól kezdve viszont minden piacon Ferraro 308 GT4 Dino lett a nevük.