Nemrég rendeltem be a CMR féle 275 GTB-ket, az utcai és a sportverziót. Szintén Ertl-t cserélek le, az elrakottakból pedig talán Spyder lesz egyszer.
A két modell összesen volt 184€, a CMC-től pedig 500€ lenne egy darab (tudok hozni olcsóbban). Tudom, resin, nyithatatlan, blablabla, de nekem egyrészt teljesen rendben van a CMR minősége, másrészt a 275-öt mindig egy fura, bumfordi, kicsit aránytalan autónak láttam: a teste nagy, az ablakai kicsik és alacsonyak. A verseny-eredményei se olyan kimagaslóak, hiszen kint volt már a Ford GT40 Mk. II és a Porsche 906, amik mindent megnyertek a Ferrarik elől, ha indultak egy versenyen. OK, ha valakinek tetszik, de nekem a 184€ is kicsit fáj a modellért. Az Ertl rondasága viszont nagyobb fájdalom :)
A CMC érdekesen nagy fába vágta a fejszéjét. A Wikipedia szerint a GTB-k és GTB/C-k között gyarkolatilag nincs egyező alkatrész: mások a karosszéria panelek, más a váz, a motor a 250 LM-ből van, más a futómű is. Ha a szokásos CMC-minőségben akarják kihozni az autókat, akkor gyakorlatilag két külön autótípust kell legyártaniuk.
Érdekes, de a Wikipédából tudtam meg, hogy a GTB/4 nem azért /4, mert négyüléses, hanem mert az egy (négyüléses) 275 GTB, csak négyszelepes motorral (a 275 GTB-ben kétszelepes a motor). És ahogy a képeket nézem, a Long Nose és a Short Nose kivitelek se mások, mint a GTB/4 és az eredeti GTB. A GTB/4-nek hosszabb az orra és kisebb a szellőzőrácsa.