Hááát, valahogy fent kell tartani az érdeklődést... Ha a végén csak a csilli-villi "extrákat" adnák, páran nem rendelnék tovább...
A FB-n valaki váltig állítja, hogy mint előfizető, neki tuttira mindet le fogják szállítani. Nekem valahogy ellentmondásos amit a srác írogatott.
Ő ugyan már előfizetett az újságra (persze így már rögtön szavatolták neki, hogy mindet megkapja), de amúgy fogalma sincs konkrétan hány számot fognak kiadni. De ő is 250-300ezres végszámlára számít, meg tippelgetnek 120 részes megjelenést. Na most ha nem egyszerre perkálta ki a 3 kilót, én ugyan be nem veszem, hogy evvel garantálják neki, hogy az utolsó darabig meg lesz neki mind. Ha meg egyszerre fizetné be, egyben kicsengetni egy olyan modell teljes árát ami részleteiben jön, akkor is rizikó. Bár ő meg van győződve, hogy ha rossz alkatrészt kap, még díjmentesen ki is cserélik. Hááát nem tudom... Én neki szurkolok, hogy ne basszák át. De erről a DeAgostini, Eaglemoss féle darabokban jövő cuccokról hallottam már cifra dolgokat. Amúgy én azt mondom, a 300ezer nem annyira riasztó. Persze, így egyben azért az. De gondoljunk bele, van igazi autónk, használjuk, javítattjuk, tankolunk bele. Nagyon kevesen gyűjtögetik a számlákat és összegzik. Hát én egyszer megtettem. 2001-ben vettem egy vadi új Citroent, rakosgattam a számlákat és pár év múlva összeadtam. Csak amit üzemanyagra költöttem, ennyi idő alatt, egy új autót vehettem volna. Vagy mást ne mondjak, bár én soha életemben nem dohányoztam, de azt se nagyon számolják ki, pl. a segélyből élő honfitársaink, hogy amit a tüdejükben elfüstölnek, abból a családjuk helyzetén némileg javíthatnának. Persze elaprózva észre sem vehető a nagy összeg. Ennél a modellnél is ez lesz. Szerintem több hónap-év lesz mire összeáll, észre sem fogják venni a végösszeget. Én egész más indokok miatt nem ugrok bele ezekbe. 1. a méret arány, az 1:8 baromi látványos, de tapasztalatból tudom, csak a nyűg van vele. Volt Pocher 1:8-as Ferrari F40-m, külön cécó volt a tárolása. Baromi hely igényes. A polcnak is kellett bírnia, majd 5 kg (!) a súlya. Ez a súly a modell saját futóművét is megviseli, csak alábakolva lehet tárolni. Hiába a látványos, funkcionális futóműve. A YT-n nézegettem, a Dacia futómű elemei is rengeteg műanyagot tartalmaznak... 2. Sem a Dacia, sem pedig bármelyik, ilyen darabos kiszereltségű 1:8-as modellből nem adtak még ki olyat, ami a szívem körül melegséget okozna. Tudtommal van belőlük Citroen 2CV, Fiat 500, Volga M21, Pobeda, Polski Fiat 126 + lakókocsi, a ruszkiknál 2101 Zsiguli, Aston DB 5 a JB féle (az összes ügynökös geggel). Ezek amik hirtelen eszembe jutottak. Számomra egyik sem olyan, ami megmozdítana bennem valamit. De az 1.-es pontra hivatkozva, még egy Ferrari sem izgatna. 3. Sokan azt hiszik, hogy a végelszámolásban 300ezres árat majd a modellpiacon kamatoztatni tudják. Hát szerintem meg nem, ahogy utána olvastam, jelentős ráfizetéssel tudnak megszabadulni tőlük.
Én meg mondom őszintén, ha modellre lenne most 300ezrem, inkább vennék még 2 CMC-t ami hiányzik a kollekciómból, de leginkább egy komolyabb, fa építőelemekből készülő, látványos XIX. sz végi vitorláshajó makettet vennék, persze nem apránként.