- mert sokkal olcsóbb az öntészet, így sokkal kevesebb modellt kell legyártani, hogy megtérüljön;
- mert a kisebb példányszám nagyobb exkluzivitást jelent, tehát magasabb árat;
- a kisebb példányszámmal olyan rétegmodelleket is lehet gyártani, ami csak kevés embert érdekel;
- mert sokkal egyszerűbb modellváltozatokat gyártani plusz egy lébeömlővel, szárnnyal, lámpa nélkül, stb.;
- mert úgysem lehet megcsinálni nyithatóban (a legkisebb erőltetéstől szarrá törne a műgyanta);
- a zárt műgyanta modelleket sokkal pontosabban lehet legyártani, így ezek a "szobrok" a vitrinben az esetek 99%-ában lenyomnak bármilyen fém modellt;
- mert a modellgyűjtők nagy része az életbe' nem veszi ki a modellt a dobozából, még vitrinbe se teszi, nem hogy nyitogatná, akkor meg minek nyithatóra gyártani?
- mert az átlag kínai melós1989-ben évi 5000 jüan körül keresett, 2002-ben 17e, 2013-ban 35e, 2016-ban már >60e jüant vitt haza, ráadásul 1t vasérc (most ezt értem el) 2001-ben 13$ volt, 2014-ben meg 178$. A műgyanta ára tutira nem ugrott ekkorát (de majd egy vegyész megmondja), így stabilabban lehet tervezni és gyárat működtetni.
Nézd meg a valóban szép Espada modelledet: az igazi autón a küszöb és az ajtó alsó törése egy pengeéles vonalként fut végig. A te modelleden ez egyáltalán nincs így, de egy műgyantán sose látnál ilyen hibát, hiszen ott egy tömb a küszöb, ajtó, meg a sárvédők. Viszont a tiéd nyitható. Valamit valamiért.