Sajnos az én nyomtatott irodalmaimban ez a típus nem szerepel, lévén ez egy koncepció autó. Függetlenül a wikipédiától és hasonló oldalaktól, mindenhol Ferrari Pinin-ként említik. És azért akár hogy is olvasom, kezdve a padlólemeztől (Ferrari 400-s GT sorozat), a hajtásláncig (Ferrari 512 BB), ez bizony Ferrari. Ha jól értelmeztem a Pininfarina cég fennállásának 50. évfordulójára készült, Sergio Pininfarina (Battista "Pinin" Farina, a cég alapító fia) ötlete nyomán. Enzo Ferrari mint tudjuk jó kapcsolatokat ápolt Farinaékkal. Az egy két korai (Zagato, Vignale, Boano, stb.) karosszérián és az egyetlen gyártásba is került Bertone-n (308 GT4 Dino) kívül csak a Pininfarináék voltak a "házi karosszéria szabók-tervezők. Már nem emlékszem, hogy a Pininfarina cég, vagy a karosszériákat zömében gyártó Scaglietti cég, de valamelyikük még a Ferrari rész (vagy teljes?) tulajdonába is került. Szóval 1980-ban Enzo szívesen vette Sergio ötletét, az első 4 ajtós Ferrari elkészítéséről. Sergio apja emlékének szentelve adta a Pinin nevet a koncepciónak. A modellen akármennyire is Pininfarina logó van, ez helytelen. Csak meg kell nézni a Sotheby's oldalán a képeket, a motorháztetőn, a kerekeken is ott van "Cavallino Rampante", a Ferrari eltéveszthetetlen emblémája.
Végül a gyártást a FIAT, a Ferrari anyacége "torpedózta meg". Akkoriban sokkal nagyobb hasznot látott a FIAT Uno bevezetésében. Akármennyire is Ferrari fan vagyok, és nem vagyok gazdasági elemző sem, de szerintem is nagyobbat kaszáltak az olcsó, tömegcikk Uno gyártásával. Kicsit sajnálom, hogy végül a mai napig nincs (még) 4 ajtós Ferrari. Gondolom a presztízs kategóriában is a non-plus ultra lett volna, a S Mercik, Jaguar-ok, Maserati Quattroporte-k (akkor még nem Ferrari céghez tartoztak) családjában. Úgy tudom egyszer, majd, talán lesz 4 ajtós Ferrari, mintha rebesgetnének egy FF-Lusso GTC hajtásláncra alapuló SUV-ról. De szerintem akármennyire is divat most ez a SUV kategória, szerintem egy tradícionális, 4 ajtós limuzin, sedan eleganciáját soha nem fogja elérni. Bár, lehet, hogy csak én gondolkodásom konzervatív. 52 múltam, nekem a 70-80-s évek formavilága tetszik. Tetszik a Bertone féle szinte kockára vasalt 308 GT4 Dino (tény a Pininfarina 308-328 sokkal szebb), tetszik a Pinin alapjait adó 365 GT4 2+2, 400-412, a Mondial sorozat. Tetszik ez a koncepció autó is. Sajnálom, hogy a BBR valószínűleg resinből adja ki. Igen, ha fém lenne és nyitható, még ezt a töméntelen pénzt is lehet, hogy beleáldoznám, még ha ezüst színű is (ami színt én gyűlölök). Egy szó mint száz, ez egy FERRARI! Csak szép emléket állított az egyik legnagyobb és máig is legkitartóbb partnerének Pininfarinának, vagy még inkább az alapítónak Battista "Pinin" Farina-nak.