Az új Abyssal strongholdot már úgy dolgozzák ki, hogy figyelembe veszik a a SoA észrevételeket, tanulságokat, pl.:
- Szorosan kapcsolódik a történethez.
- Egy csomó minden történik majd.
- Lesz egy portal funkció, így bármikor meg lehet látogatni.
- Bármelyik NPC-t ott lehet hagyni, s így késõbb újra felvehetõek.
A Mozgást lehet majd látni a Térkép képernyõkön is, opcionális lehetõség lesz.
Potion tartó dobozok is lesznek. Lesz több bags of holding is a játékban, és lõszertartó öv is, a már megszokott ékszeres zacsi és scroll tartó mellett.
Add-on and Add-in section
Add-in: Ez lesz az ún. Watcher’s Keep labirintus. Ha felinstalláljuk a ToB hozzáadódik a SoA térképünkhöz az új terület. Bármikor meg lehet látogatni, bár javasolt egy átlagosan (legalább) 10 szintû partival odamenni. Ez teszi ki a kiegészítõnek kb. a felét, és egyaránt elérhetõ a ToB, illetve a SoA térképekrõl is.
Az Add-on szekció a SoA befejezése után folytatódik. Egy szél söpör végig a Sword Coaston és a csapat dél felé veszi az irányt, hogy többet megtudjon Alaundo jóslatáról, és hogy megtalálja a helyét ebben a próféciában (mint Bhaal ivadék). Egy teljesen új térkép szekció jön elõ, ahol nagyon sok dolgot kell majd elvégezni. A térkép Dél Tethyrrõl és Észak Calimshanról készült. Ahogy a BG1-rõl a BG2-re való áttéréskor történt, minden teljesen új lesz.
Egy csomó ember azon aggódott, hogy hogyan fogja elérni azokat a holmikat, amiket a SoA strongholdjában tárolt, erre többféle megoldásuk is van:
1. Lehet importálni az utolsó mentett játék állapotot (ez a végsõ csata elõtti állapot). Az összes holmi, ami nálad volt a végsõ csata elõtt, ismét elérhetõ lesz,importálódik a ToB-ba. Vagy pedig befejezed a végsõ SoA csatát, és a játék a vége animáció után közvetlenül a ToB–lal folytatódik.
2. Lesz egy csomó importálás opció. Bármelyik korábbi SoA mentés importálni lehet majd. Bármelyik kreált karaktert be lehet majd importálni a SoA-ból. Bármely olyan karakter, ami 2 MXP alatt van, fel lesz turbózva arra szintre és kap egy bag of holdingot a neki megfelelõ felszerelési tárgyakkal. Biztosítják azt, hogy a kalandozók meg tudjanak felelni az új kihívásoknak, függetlenül attól, hogy a SoA melyik részérõl kerülnek a ToB játékba.
3. Új játékot is lehet kezdeni, és ekkor egy új karaktert lehet létrehozni, amint a SoA-ben is, beleértve az új Wild Mage opciót is (ez egyébként elérhetõ lesz már a SoA-ban is). Így egy 2 MXP karaktert lehet majd létrehozni, aki megkapja a szükséges spelleket, és tárgyakat, ami szintjének/osztályának megfelel.
4. Ezek a lehetõségek (ha jól értem) az új strongholdban lesznek elérhetõek, ahogy elérhetõek lesznek azok az NPC-k is, akik még nem haltak meg a játék során. Lesz egy új (meglehetõsen érdekes) NPC is, akit szintén a strongholdban vehetsz fel.
XP határ:
Mint tudjuk 8 MXP lesz a határ, ez olyan 40 szint elérését teszi lehetõvé. Ez már nagyon magas minden szempont szerint. Ezt alapvetõen azért csinálták, hogy ”eltávolítsák” az XP határt. Egy normális játék során a SoA/ToB cirka 5MXP érhetõ el, ami olyan 30 szint elérését teszi lehetõvé. A maradék 3 MXP, meg a plusz 10 szint azoknak van, akik újra és újra importálják a karaktereiket. A legtöbb ember nem fogja elérni a határt, de a 40 szintig minden ki van dolgozva, azoknak, akiket érinthet a dolog.
Az XP capet korábban az egyensúly megteremtése miatt tartották fontosnak, egy 10 szintû fighter sokkal erõsebb, mint egy 10 szintû tolvaj, és természetesen több XP is kell az szintjének eléréséhez. Ha a szintet használták volna capként, akkor a gyorsabban fejlõdõ karakter osztályok hátrányba kerültek volna.
A mirror image úgy fog kinézni, mint az IWD-ben (ott olyan, mint egy tömeg).