Háát... én is gondolkodtam már párszor ilyen karakteren. Leírom az ötleteim meg a véleményem, aztán majd eldöntöd.
Elf fighter - ez jutott eszembe elsõre. Kötelezõen dex build, legalább 18-as, de inkább 20-as induló dexterity kell, szintlépéseknél is ezt érdemes növelni. Páncél nem is nagyon kell, inkább valami kellemes kis robe-ot adnék rá.
Fontos lehet még a legalább 13-as intelligence is, hogy fel tudd venni improved parry-t (alacsony szintrõl induló karakternél számíthat az a +4 amit ad, magasabb szinten nem annyira). Ezen kívül jól jöhet még neki skill focus, 20. szint felett epic skill focus és great dexterity.
Fegyvernek mindenképp rapier-t adnék a kezébe - a legerõsebb fegyver, ami mûködik weapon finesse-el. Ja igen, weapon finesse is kötelezõ, ha dexre épít strength helyett.
Ami feat még jól jöhet, azok ugye rapier-hez a weapon focus, weapon spec és improved critical, illetve én még bátran hozzácsapnék egy toughnesst is. Egy dodge sem árthat, +1 AC 1v1-ben mindig jól jön.
Így elsõ nekifutásra ennyi. És akkor jöjjön a véleményem:
Iszonyatosan elhúzódnának egy ilyen karakterrel a harcok. Egy körben legfeljebb annyi támadást háríthatsz, amennyit egyébként tudnál támadni, de legfeljebb csak hármat. A többit már az AC fogja fel - ha felfogja. Ebbõl következik az is, hogy egy körben legfeljebb csak háromszor támadhatsz vissza. Alacsony szinten egyedül sok ellenféllel szemben ez így nagyon szar (szerintem), de még magasabb szinten is problémás, ha kettõnél többen jönnek. Igazából amikor ténylegesen használható a parry az 1v1, de OC-bõl kiindulva viszonylag kevés az ilyen helyzet.
Meg lehet próbálni, biztosan érdekes élményt nyújtana egy ilyen build.