Én is hardcore-on játszok, bár ez nem a játék kínálta legnehezebb fokozat (az ugye a very difficult, ami annyiban különbözik hardcore-tól, hogy a játékos karaktere kétszeresen sebzõdik - ennek nem látom értelmét). Modokat viszont nem tettem fel, jó nekem az alapjáték úgy, ahogy van :)
Sout és hotut még nem próbáltam, és oc-t is csak chapter 3ig vittem...
Ami karakterem van, és nagyon jónak tûnik, az egy rogue/fighter/weapon master hosszú karddal teljes páncélzatban. 5 szintenként lépek egyet tolvajként, és harcossal is csak annyit, amennyi feltétlenül kell, a többi weapon master. Ez a néhány szint tolvaj is bõven elég, hogy a fontosabb tolvajskilleket szinten tartsam (open lock, disable trap, UMD, tumble, search), a weapon master szinteknek köszönhetõen pedig nagyon darál közelharcban.
Az a kérdés, hogy az általad említett kasztokról mi a véleményem? Hát nézzük...
Pala - kellemes kis kaszt, ami nem tetszik benne az a lawful good jellem... a good-al nincs bajom, csak a lawful-al. Nem illik a játékstílusomhoz. Bár oc-ben játszható, mert lawful-chaotic vonalon nem mozog a jellem. Viszont a buffjai erõsek, a hátas is jó cucc, turn undead is táp... szóval nem rossz.
Harcos pap - az olyan, mint a pala, csak jellem megkötése nélkül. Sõt talán még jobb is. Mínusz egy támadásért cserébe sokkal több spell, erõsebb turn undead és két extra képesség. Megfelelõen felépítve jobb AB érhetõ el vele, mint egy harcossal.
Varázsló - õszintén szólva én a mágust jobban kedvelem (ugye wizard-sorcerer nem mindegy), de megfelelõen használva baromi erõs. Alig egy-két lénnyel gyûlhet csak meg a baja, amiknek nagyon erõs a spell resistje, vagy adott esetben spell immun is lehet... na azok undorítóak (lásd demilich). De az összes többi lényt elsöpri missile stormokkal meg egyéb nyalánkságokkal.
Monk - nála is a lawful megkötés az ami nem tetszik, de amúgy nagyon táp. Fõleg úgy, hogy van egy csomó monk-specifikus tárgy a játékban (legalábbis oc-ben), amik rengeteget segítenek.
Kétkezes fighter - hááát...ha már fighter, akkor próbált ki azt, amit fentebb említettem, kétkezes fegyverrel ugyanúgy mûködik. De ha már fighter, akkor esetleg kétfejû fegyvert is használhatna, úgyis kap egy halom feat-et.
Kétkezes fegyverre én inkább barbárt építenék. Fejszével. Sõt, inkább kaszával. Iszonyat mennyiségû hp, sebzéstûrés és a kedvenc játékstílusomat képviseli (elõbb üt, aztán kérdez).
Ranger - ez az a kaszt, amivel viszonylag sokat játszottam, mégsem tudok róla véleményt mondani... de azért megpróbálom.
Kap egy dual wield-et, amit csak light armorban tud használni. Ergó ha két fegyvert pakolunk a kezébe, akkor érdemes dex-et feltolni neki, hogy legyen egy kis AC... wisdom is kell legalább 14, hogy a teljes varázslatlistájához hozzáférjen és ha intire meg karizmára is akarunk valamit, akkor az már erõsen a strength és con rovására megy... de azért talán meg lehet oldani.
Ha íjász, akkor megintcsak dex build kell, de ez már kényelmesebb, nem kell annyi str meg con (jó íjászt nem nagyon ütik, ahogy a jó varázslót se^^). Animal companion jól le tudja kötni a tömeget, érdemes olyat választani, amelyik sokáig bírja, pl badger. Spellek se rosszak... favoured enemy pedig kincs lehet, ha megfelelõ fajokat választunk.
Íjásznak viszont én inkább Arcane archert választanám. Bármelyik mezei íjászt megeszi reggelire. Fõleg az enchant arrow-ja az, ami brutálissá teszi, de a többi képessége is nagyon durva. Cserébe szerintem simán elviselhetõ, hogy csak elf illetve félelf lehet AA, meg hogy kell legalább egy szint bárd/sorc/wizard.