Nem vagyok béna hozzájuk. Sokat végigvittem közüllük, a homeworld az egyik kedvenc játékom volt.
Kíváncsi lennék, hogy ezek a "nagyszerû" játékprogramok (swine, pokoli szomszédok) milyen eladásokat produkálnak külföldön. Ott amúgy sem jutna eszébe senkinek olyan agyamentötlet mint a disznók és nyulak háborúja. A panzersrõl csak annyit hogy játsz egyet a külföldi riválisával: a Soldiers:Heroes of WW2 demojával és máris rájössz milyen gagyi. Az 1848-hoz hasonló cuccok pedig nem érdemlik meg a játékprogram nevet.
Egyedül az IG2 tetszett nagyon, végig is vittem vagy háromszor. De az is bûzlött a jellegzetes magyar hibáktól: Nevetséges karakterek, buta dialógukok és túlbonyolított történet. A Hegemónia detto ugyanezeket a hibákat vonultatta fel csak az még ócska is volt. A jelentõs külföldi hátszéllel készült Armies of Exigo is elkövette ezeket a hibákat. Csak az még unalmas és jellegtelen is volt amellett hogy minden ötletet más programból lopott. Ellenben a grafikája nagyon szép volt. De itt véget is ért a pozitívumok listája.
Amikor elõször elindítottam a Nexust, ugyanezek a tipikus hibák jöttek szembe. Rámzúdított történelmi adat a játék kitalált világából, ilyen lázadás olyan egymással harcoló megacégek, mindet láthattuk már, dögunalmas lejárt lemez mind.
Aztán elkezdõdött a játék, a hülyén bámuló, ostoba arcú fõhõs jellegtelenül magyaráz valamit az alaktalan hajójából egy másik nevetséges figurának, mindezt perceken keresztül. És ez így megy az összes magyar programban. IG sorozat, Hegemónia, Nexus, e téren mindenhol ugyanaz a totális igénytelenség tapasztalható.
A "kiválló" magyar programozókat majd akkor fogom (és fogják külföldön is) nem lefikázni, ha sikerül végre valami igazán maradandót alkotniuk, olyat, amire még három hónap után is emlékszik a játékosközösség, ami minden területen megfelelõ színvonalú lesz.