Egy kis hátszél azoknak, akik nem boldogulnak az utolsó elõtti és utolsó küldetéssel:
1. A hajók felszerelésénél ne veszõdj a pajzsbontó fegyverekkel és rakétákkal/torpedókkal, csak nehéz lézereket és plazma ágyúkat tegyél a hajókra. Lehetõleg minden hajón integrity pajzs legyen, legalább két hajóra (ebbõl az egyik az Angelwing legyen, a másik pedig egy nehéz cirkáló) tegyél anti matter hajtómûvet. Skeeter-ek nem kellenek, itt már nem kell mechanoidokkal küzdeni, a Colossus antimecha pajzsa miatt nem férnek hozzá a flottához, csak keringenek a környéken. Minél több és jobb cella legyen a hajókon.
Az Angelwingen legyen két Flash vadász raj és egy Scythe bombázó raj (ez itt nem fog kelleni csak a végsõ küldetésben a Nexus-ban, de ott nagyon és ugye a Nexus elõtt nem lehet a hajót újra szerszámozni). Ha van tudományos szkenner a hajókon, szedd le õket, ebben a küldetésben és az utolsóban már nem lesz rá szükség, inkább nehézlézereket tegyél a helyükre.
2. A flotta megérkezése után párosával lesz a környéken kb. 8-10 pajzs nélküli földi hajó, a relé állomások felé tartanak, hogy kilõjjék õket. A legtávolabbi állomás kb. 70 km-re van, csak ezt tudod megmenteni (legalábbis a legnehezebb fokozaton én csak ezt tudtam), de legalább egynek épségben kell maradnia.
A két anti matter hajtómûves hajót kapcsold 200% hajtómû teljesítményre és lóhalálában vedd üldözõbe a földi hajókat és lõdd ki õket. Ha ez megvan, az Angelwing kivételével kapd össze a flottát és menj a közelben levõ féregjárathoz egészen közel, ott üss F3-at a hajóknak (tartsák a pozíciót), de elõbb tedd a hajókat 4-es üzemódba (csak a feladatra koncentrál), különben a barmok szépen belépnek a wormhole-ba és keresztet vethetsz rájuk (lévén a wormhole közvetlenül a Nexus-ra nyílik, ott pedig csak az Angelwing életképes). A Colossus-t kicsit hátrébb parkold le, ui pajzs nélkül nem igazán bírja a gyûrõdést.
3. Miután elrendezted a flottát csinálj egy mentést és mormolj el egy imát, hogy keveset kellejen majd visszatöltened. A hajók pajzsát kapcsold 150%-ra, a fegyverzetet pedig 200%-ra.
Az Angelwing-el menj az épségben maradt reléhez, amint befejezõdik az átsugárzás, a wormhole-ból megindul az invázió. Ekkor, mint a mérgezett egér, indulj vissza az Angelwing-el a wormhole-hoz, mert szükség lesz az Angel tûzerejére.
Az elsõ hullám gorg hajókból áll. Kb. 15 sec-ig nincs pajzsuk a beugrás után, így lehet tarolni közöttük (ezért fontos, hogy minden hajón legyen legalább 2 plazma ágyú a legerõsebb típusból, a küldetés sikere múlik a rövid idõ alatt bevihetõ minél nagyobb hulldamage-en). Célszerû a legnagyobb hajóegységet (egy csatahajó) célba venni és kilõni + mellé befér az idõbe egy-két kisebb egység. Az invázió elején beugrik a rendszerbe egy szövetséges gorg hajó, aminek a béketkötéskor megvédted az irháját (persze minél távolabb, nehogy azonnal hasznát lehessen venni). Ezt te irányíthatod, kapcsold 200% hajtómû teljesítményre és irányítsd a flotta felé, ezután akár el is felejtkezhetsz róla, mert a 3. hullámnál nem ér oda hozzád hamarabb.
Miután kilõtted az elsõ hullámból a csatahajót, jön a második hullám 8 emberi nehézcirkáló képében, ezeknek kb. 5 sec-ig nincs pajzsuk. Amint megjelennek, azonnal vedd célba õket és igyekezz kilõni az összeset. Jutalmul néhány bazi nagy robbanást kapsz (a hajókon rengeteg rakéta van), amik jó eséllyel elpusztítják az elsõ hullám maradékát is.
Ekkor jön a 3. hullám (gorg-ok), ebben már két csatahajó van egy rakás kisérõ egységgel együtt. Ha jól csinálod, akkor egy csatahajót ebbõl is ki tudsz lõni, mire a többi feltölti a pajzsait.
Ekkor kezdõdik az igazi menet, ha az Angelwingrõl nem felejtkeztél el, ekkorra visszaért hozzád.
Megcseréled az energia sorrendet, 200%-ra teszed a pajzs töltést és 150%-ra (kisebb hajóknál 100%-ra) a fegyver töltést.
A pajzsbontó fegyverek hasznavehetetlen szarok a játékban, ezért kellett a nehézlézereket favorizálni. Kijelölöd a másik csatahajót, kiválasztod rajta az összes fegyvert és a lézerekkel elkezded kilõni õket. Az Angelwingen levõ egységek kivételével ereszd ki az összes vadászt és bombázót a hajókból (kivétel az Angelwing!), ezek is pusztítsák a fegyverzetet (szinte az összes el fog pusztulni, de no problem, az uccsó küldetésre úgyis csak az Angelwing és 3 szakasza megy veled). Ezt eljátszod az összes hajóval. Ha fegyverekkel végeztél, jöhet a pajzs generátor, utána pedig a hajótest. Idõközben be kell futnia a szövetséges gorg hajónak is, vond be a buliba.
4. Ha ezzel a hullámmal végeztél, még mindíg nem lélegezhetsz föl, ui jön a negyedik hullámban 4-5 hajó, ezekkel szintén el kell játszanod az elõbbi fegyver/pajzs/hajótest játékot.
Ha ez is meg volt, az Angelwing belép a wormhole-ba és jön a final mission (megnyugodhatsz, az elõzõhöz képest sétagalopp).
5. Az utolsó küldetésben az Angelwingnek be kell zárnia a Nexusból nyíló féregjáratokat egy feketelyuk körül. Bosszantásodra jön egy darab hajó, ami újra megnyitja majd õket. A hajó rögtön az elsõ féregjárat bezárása után megérkezik, várd be és semmisítsd meg (jobb minél gyorsabban túl lenni rajta). A hajó gunship-eket indít, amik a hajtómûveidet célozzák (nem véletlenül). Indítsd a két vadász rajt és utasítsd õket az Angelwing védelmére. Indítsd a Scythe rajt jelöld ki célpontnak az ellenséges hajó hajtómûveit. Ez a leggyorsabb módszer az elpusztítására, ui hajtómûvek nélkül a hajó belesodródik a feketelyukba és elpusztul. Ha sok nehézlézered van, akkor az Angelwing is lõjje a hajtómûveit. Ha inkább a pajzs+hull romboló kombinációt választottad az elõzõ küldetésben, akkor nem tehetsz mást, lövöd a hajótestet, ami nem probléma, mert a Nexusban nem mûködnek az ellenséges hajó pajzsai (de az Angelwing pajzsai sem).
Amire ügyelj:
- minden sikeresen visszavert hullám után mentés, de ne az elõzõre, hanem külön slotba, ui. egy jónak tûnõ állás, pár pillanattal késõbb hatalmas szívásnak bizonyulhat. Én csak tudom, kb. 18 visszatöltésbõl csináltam meg ezt a csatát a legnehezebb fokozaton (ebben benne volt több fegyver összeállítás kipróbálása miatti küldetés újrakezdés is).
- ha elveszítesz egy csatahajót/nehézcirkálót, tölts vissza, mert a hiányuk garantált vereséget jelent (egyszerûen érvényre jut az ellenség számbeli fölénye és lenyomnak, mint a bélyeget).
- a Colossust minden áron meg kell védeni, ha kilövik vagy elveszíti az antimecha pajzsot, akkor rád szabadul az összes környéken lebzselõ mechanoid és game over. Ugyanez történik akkor is nagyerejû pajzsromboló cucc találja el (pl. Rad Bomba), ami blokkolja az antimecha pajzs mûködését. Ez akkor fordulhat elõ, ha nem a wormhole közelében kezded a csatát, hanem megvárod, hogy az eggyes hullámok eyenként érjenek oda hozzád. Ilyenkor ui. elõször a rakétákat/torpedókat fogják nagy távolságból elereszteni és a flakrendszer/vadászfedezet ellenére néhány bizony be fog találni (ezért kell mindenáron a közelharcot erõltetni kezdettõl fogva).
Természetesen ez csak egy megoldás, lehet van még több is, jobb is. Sok space-el és odafigyeléssel ez nekem mûködött a leírt fegyver összeállítással.