na végeztem, egy rövid (na újraolvastam: hosszú) recenzió, lehet benne SPOILER!:
miután az ember túlvan a sokkon hogy a játékot csak egy két évvel ezutáni átlaggéppel lehet normálisan játszani, és elvégzi az okosabbak által javasolt ini módosításokat valamint megbarátkozik azzal hogy hosszú idõ után megint 640x480ban játszhat, egészen jól bele lehet merülni. olyasmirõl nem lesz szó, ami a külcsínre vonatkozik.
pár dolog ami tetszett:
-sokféle gránát, akna, ezek 2féle használati módja
-ng remek, a muzsikák is tetszettek, kár hogy az eredeti kiábrándító hp 8)
-jc lakhelye
-jól sikerült keverni a város-mellékküldetések-beszélni-mindenkivel és a be-a-bázisra-nyírjunk-ki-mindenkit jellegû pályákat
-a dxhez hasonlóan sokféleképp megoldható küldetések
-jó, hogy összevakarták az eredeti szinkronhangokat, de az, hogy bob page igencsak jellegzetes hangját viszonthallhatjuk (a tarsus fõ okostojása, hallható az introban is), eléggé fura. én már örültem, hogy valahogy visszatér
-imádom a spiderbombot 8)
meg ami nem:
-a zene teljesen hangulattalan. még csak nem is felejthetõ: én megjegyeztem mennyire nulla.
-ha átmegyek egy másik pályára, elfelejti milyen fegyver volt nálam, esetleg guggoltam-e
-jc lakhelyébõl nem sok minden volt ismerõs (meg jobban is kidolgozhatták volna - a játék egyik leghangulatosabb része), a unatco bázis is csak itt-ott emlékeztetett önmagára. azért a t. készítõk megtisztelhették volna magukat és a játékost azzal, hogy elõveszik a dx pályáit
-nem ártott volna kicsit több visszautalás a dxre, magyarázatok, háttérinfo, ilyesmi. persze ez csak megzavarta volna a 12éves konzolkideket 8(((
-következetlenség: pl a dxiw elvileg a tracer tongos befejezést folytatja, amikor is jc kimenekül area51bõl. akkor mi a fene ez a helios dolog egyáltalán? ilyesmibõl van elég sok...
-némelykor idióta ai: unatco, lelövöm az illuminati elitkommandóst (gázfelhõ), a kettõnk között álldigáló csavargó elüvölti magát hogy this is suicide és belerohan a gázba. végülis igaza lett 8(
-kevés férõhely a tárgyaknak, még az ezt növelõ moddal is csak 14 féle tárgy, abból csak 6 közvetlenül hozzáférhetõ 8(
-menürendszer bárgyúsága: na nehogy már 5-6 lépésben kelljen mentenem, mégpedig úgy hogy a mentésekhez se saját nevet nem adhatok, se képet nem kapok - nehogy már tudjam visszatöltésnél, merre jártam épp akkor. kvikkszévrõl ne is beszéljünk...
-a datavaultban mind a notes, mind az images szánalmas. notes: nem játszhatjuk vissza a beszélgetéseket, az infolink beugatásokat (amelyek persze gyakran akció közben jönnek hogy ne lehessen odafigyelni). a képeket összekeveri, nem jegyzi meg az utoljára nézettet, és az elsõ a default - körbegörgetni persze nem lehet.
-sajnos nem mindig egyezik a hang és a felirat - néha nagyon durván nem.
-keveslem az egyszerre beültethetõ biomodok számát, de legalább lehet õket cserélni
-hasonlóan keveselltem az egy fegyverre pakolgatható modok számát, fõleg ha belevesszük, milyen kevés cuccot vihetünk magunkkal. így egy erõs, hangtompítós és egy gyorsan töltõ emp-s sniper luxus.
-rühelltem, hogy bár az omarnak kiderítettem mi a powerarmoros templomosok gyenge pontja, rohadtul nem érdekelte a programot, ha oda lõttem
-ja, szegény templomosokból hogyan lett ez a fanatikus csürhe? az elsõ bankárok, kozmopolita, liberális nézet stb - nehezen összeegyeztethetõ a játékban szereplõ ultra felfogással. jacques de molay halálát pedig megbosszulták xvi. lajcsi kivégzésével 8)
-nincs sarok mögül kinézegetés, pedig dxben hasznos volt és itt is az lett volna.
-kevés keycode, security panel: kevés lehetõség iqval megoldani a pályákat, inkább azt kell eldönteni hogy a turretet lelövöd magrail-lel esetleg emp-t, spiderbombot vagy sima gránátot vágsz oda
-eltûnt a fiók/szekrénykotorászás is kódok/cuccok után. mint ahogy sok minden más sem, ez sem tûnik olyan nagy dolognak, de dxben kicsit kalandosabbá tették a játékot (belopakodom ide, kifosztom a fiókokat megvan a kód, bemászom oda, a kóddal kikapcsolom a löveget és a robotot, megvan a másik kód, azzal tovább tudok menni - na ilyesmire gondoltam)
-a vége teljesen kiábrándító, nincs benne semmi katarzis, olyan mint bármely más pálya, tán valamivel gyengébb. amúgyis úgy tûnik mintha a végét összecsapták volna - még jobban mint a játék többi részét: gagyi a terep, köze nincs a dxes liberty island-hez (na jó, nyomokban), halmozódnak az említett szinkron/felirathibák, van olyan csavargó amelyik meg se szólal, nem hogy 5-6-7-8 féle dumát nyomjon stb.
-a makonál rühellem a magrail-fejlesztó tudós houdini-trükkjét: ezt kérem elegánsabban is meg lehetett volna oldani
-olykor a párbeszédeknek/infolink szövegeknek nem sok közük van az addigi játékmenethez (pl alex valakinek megmondja - talán tongnak - hogy õ maga is templomos, ami vicces mert a templomosokhoz addig annyi közöm volt hogy kiirtottam amelyiket megláttam)
-azt reméltem, komolyabb megkülönböztetés lesz a legál/illegál biomodok ügyében, pl rendõrök nem nézik jó szemmel az illegálist vagy valami ilyesmi...
-igen szerény fegyverválaszték, dxben 2-3x ennyi volt
-könyv sincs valami sokféle
-kispórolták az úszkálást. dxben utáltam, most mégis rossznéven vettem a hiányát 8)
amivel nem tudtam zöldágra vergõdni:
-általános töltény, ok, praktikus, meg is lehet magyarázni, deazénemá.
-játékidõ: nálam 15 és 3/4 óra, de én eléggé tökölõs-lopakodós vagyok. ugyanakkor nem hiszem, hogy sok mindent kihagytam volna. szóval ez kb ennyi, nem sok, de láttunk (sokkal) kevesebbet is.
-nem tudom, hogy a sör és bor csak az illegál beültetések miatt ártott-e, de ha nem, akkor ez megint egy visszalépés (dxben mókás volt betintázni néha egy kicsit +hpért)
-szintén nem tudtam eldönteni tetszik-e vagy sem, hogy nagyon sok helyszín emlékeztetett valamelyik dxes pályára pl templar compound-templar cathedral, trier-párizs, seattle-hong kong, antarctica-area51.
biztos kimaradt sok minden a prok és kontrák közül is, közben kellett volna jegyzetelni 8). a negatívum sokkal többnek tûnik, de súlyában nem feltétlenül az, olyat nem írhattam le hogy jajjdetetszettezésezapálya (már így is igencsak fosom a szót). szóval sok kis bosszantó apróság és sok dühítõ hiba, mégsem annyira rossz. még mindig nem értem, kiket is céloztak meg ezzel a programmal: a konzolkölköket? az átlag pc gamert? dx fanatikust? mert egyiknek sem elég jó, plusz nagyon úgy érzõdik, hogy meg kívánván elõzni a vetélytársakat hihetetlenül összecsapták (nem csak a grafikára, optimalizáció hiányára, hanem a játékmenetre gondolok). a játék megítélése kicsit olyan, mintha apuci bevinné a kölköt dolgozni a cégéhez: mivel a tehetséges és nagyhatalmú apuci fia, sok mindent elnéznek neki, de dupla a csalódás és a harag, ha nem felel meg az elvárásoknak, nem tud apuka nyomdokaiba lépni...
ha dx csillagos ötös (és az!), ez nálam gyenge négyes.