Némi kiegészítést szeretnék hozzátenni a #6475-ös hozzászólásomhoz. Tudom, hogy nem sokakat érdekel, de tévesen írtam az elõzõekben a megjelenési dátumot.
Ezt a tévedést a korrektség kedvéjért most javítom.
Az EEP5.0 Német nyelven 2006-ban jelent meg (nem pedig 2008-ban), amihez már 2006 Október végén megjelent a 2.0-ás javítás is.
További info az EEP5 játékról:
Nekiálltam böngészni a hivatalos oldalt, mert "hajlott" kora, és ennek betudható grafikai, és irányításbeli gondjai ellenére nekem nagyon bejön a játék.
A rengeteg kiegészítõ mellett számos hasznos szerkesztõ alkalmazás is elérhetõ a játékhoz.
Ilyen például az EEP Manager Version 1.0, vagy az 1.1 Professional változata.
Ez gyakorlatilag funkcióját tekintve megegyezik a Trainz online tartalomkezelõjével. Segítségével nem csak rendezhetjük, hanem kulcsszavak használata mellett egyszerûbben kezelhetjük a kiegészítõk sokaságát.
Online módon férhetünk hozzá különbözõ tartalmakhoz, információkhoz.
Jó hír, hogy az EEP5 + Patch 2 megléte mellett már használható.
(Ezzel a javítással kiegészítve jelent meg itthon a játék.)
Bõvebb info itt olvasható az alábbi programról német nyelven:
A Villamosok szerelmesei is megtalálhatják a számításukat, hiszen a programon belül ennek a kiegészítõnek köszönhetõen van lehetõség a villamos forgalom szerkesztésére, így egy igazi nagyvárosi hangulat is kialakíthatóvá válik.
Mellékesen jegyzem meg, hogy igen szép számmal érhetõek el villamos szerelvények, megállók, peronok, utasok, hangok, díszburkolatok, városi mûtárgyak stb. a város lét hû modellezésének szerelmesei számára.
Aki még összetettebb árufuvarozást szeretne megvalósítani, és nem elég neki a vasút / közút lehetõsége, annak van hajózási útvonalszerkesztésre is lehetõsége:
Aki nem szeret bíbelõdni a táj megformálásával, különbözõ magassági, tengerszint alatti / feletti értékek megadásával, domborzati tényezõk állítgatásával, annak is van megoldás.
Létezik egy kis segédprogram, ahol számtalan lehetõség közül véletlen táj / domborzat generálására van mód néhány alapvetõ paraméter megadásával.
Az elõzõekben linkelt kiegészítõk mindegyike kompatibilis az EEP5 programmal. A helyes mûködéshez kell a 2. javítás (alapból így jelent meg itthon a játék) és a MS-Framework.net 2.0, vagy újabb verziója.
Az EEP 6.0 verziójától kezdõdõen már van lehetõség Google Earth-bõl való térkép beimportálásra is.
Így akár a valósággal megegyezõ terep, és vonalvezetés is megoldható, sõt a pálya mentén lévõ fontosabb objektumok a Google SketchUp segítségével könnyedén lemodellezhetõvé válnak.