Én is letöltöttem az EEP 8 demóját, de még nem volt idõm kipróbálni, pedig a videók alapján nagyon ígéretes. A videobemutató alapján egyszerûbb, és sokrétûbb a szerkesztés, valamint sokkal nagyobb tervezõi szabadságod van az asztalon.
Jelentõsen kibõvült a letölthetõ tartalmak, és kategóriák köre. Kimondottan szimpatikus a Google Earth segítségével beimportálható valós térkép. (Mondjuk ez már a 6-os verziótól kezdve is elérhetõ.)
A játékot a fejlesztõi csapat is vasúti terepasztal szerkesztõként / szimulátorként említi, így telibe találtad a játék besorolását:)
Bár nem sokat tudtam játszani még az 5-ös verzióval sem, de az eltelt játékidõ alatt kialakult elsõ benyomásaim vegyesek.
Elõször néhány szó a "hátrányokról".
Mivel nem mai játékról van szó, így az akkori grafikai megoldásokat, és a kezdetleges animációt nem említem a negatívumok sorába.
Továbbá szintén nem teszem ezt a játék jellegébõl adódóan sem, hiszen egy terepasztal esetében az összhatás, a logikus sorrendben, és ütemesen mozgatható jármûvek / szerelvények irányításán van a hangsúly, és nem a vezetés szimulálásán.
Véleményem szerint egy nagyméretû terepasztal akkor szép, ha nyüzsög az élettõl, szépen be van rendezve, ez pedig nem megy high end kategóriájú, külsõ belsõ nézettel ellátott, full 3D modellek, és objektumok sokasága esetén, hiszen így a legerõsebb gépeken sem futna a játék, és akkor még az animálás okozta teljesítményigény fokozódásáról még szót sem ejtettem.
Valós negatívumként említem a sok esetben "egy klikkel" megoldható kialakítás helyett alkalmazott, feleslegesen túlbonyolított szerkesztési mûveletek néhány elemét.
Teszem ezt azért, mert a szintén 2006-ra datálható, gyakorlatilag egyetlen konkurensként említhetõ
Trainz 2006 már tudta ezeket az "egyklikkes" megoldásokat.
Az említett "hibákat" vélhetõleg a fejlesztõk is észrevették, mert az elõzõ hozzászólásomban már említett tartalomkezelõ, vágány / pályaszerkesztõ, és egyéb segédprogramok, már javítják ezeket a hibákat, bár sajnos külön megvásárolható tétel formájában.
Szintén nehézkes az alap kameramozgások megszokása, ami nagyon hasonlít a Trainz-nál megszokott sémára, bár a választható rögzítési lehetõségek segítségével valamelyest korrigálható a dolog.
Kimondottan hiányolom az "valódi" oktatórészt a játékból. Van ugyan egy discovery küldetés, vagy lehetõség (hirtelen nem is tudom miként említsem) de a valós megértéshez, és a program lehetõségeinek teljes körû megismeréséhez sajnos át kell rágnia magát a felhasználónak a 109 oldalas kézikönyvön, ami csak imitt-amott segít ábrákkal a könnyebb megértésben.
(Ez a mai rohanó, sokszor türelmetlen világunkban, már nehézkes, hosszadalmas, és sokszor még a játéktól is elveszi a kedvet.)
Ez azoknak a felhasználóknak jelent inkább komolyabb hátrányt az EEP esetében, akik nem játszottak ezidáig a Trainz valamelyik kiadásával. Azért hozom fel mindig ezt a játékot példának, mert ez hasonlít leginkább az EEP sorozathoz.
Nos a negatívumok után, jöjjön néhány számomra kifejezetten szimpatikus megoldás, illetve lehetõség.
Kimondottan tetszik a programban rejlõ, gyakorlatilag kizárólag a fantázia által határolt építési lehetõségek, illetve variációk tárháza.
Szintén egy jó pont a megvalósítható, akár több szálon futtatható párhuzamos közlekedés lehetõségéjért, valamint a kombinált árufuvarozás lehetõségeinek megteremtéséért.
Nagyon tetszik továbbá a jelzõk egyedi programozhatósága, illetve a menetrend szerkesztésének beintegrálása a játékba.
Szintén piros pont a szinte folyamatos technikai támogatásért, az újonnan megjelenõ kiegészítõk tömkelegének, régebbi verziókra történõ "szinte naprakész" frissítéséért.
Végezetül úgy gondolom, hogy akik ténylegesen terepasztalt szeretnének építeni, és hajlandóak ezért kompromisszumok meghozatalára, azok nem fognak csalódni, fõleg a frissebb verziók (egyenlõre csak külföldön megvásárolható) beszerzése esetén.