Többen is érdeklõdtetek, hogy pontosan mit takar az a bizonyos GLOBAL TRAINSET amit felvetettem mint egyfajta lehetõséget! A gondolat egészen a RailJet kiadása óta foglalkoztat! Mint tudjuk a mûködésre bírása nem volt éppen egyszerû feladat! Pláne kezdõknek! Ezzel a pakkal az új MSTS rajongóknak is szeretnék kedvezni, hogy nekik ne kelljen ezen a rengeteg huzavonán keresztülmenniük!
A válasz rendkívül egyszerû a saját TRAINSET könyvtáram feltöltését jelenti! DE!
Kismillió hibajelenség örökre eltüntetésével!
Helyet kap benne minden olyan eddig bemodellezésre került magyar jármû, ami általam szépen kidolgozottnak minõsül, legyen az alacsony, magas vagy akár a 100000-et megközelítõ poligonszámú is.
Ezen felül jó-néhány körülöttünk lévõ ország jármûparkjából is került bele néhány jármû, persze csak a változatosság kedvéért! Nos akkor...
-Elõször is az összes .eng, .wag, .s kiterjesztésû fájl megnyitva és leellenõrizve, hogy a benne szereplõ hivatkozások helyesek-e! Vége a "Nem találom az .sms fájlt" és a "Kabinnézet létrehozása sikertelen" káromkodásoknak! Ez helybõl rengeteg problémát megold, fõként a kezdõ MSTS-ezõknek.
-Vajon miért fagyassza ki az Editors & Tools-t az ezen belüli CONSIST Editor? Természetesen a hibás .eng, .wag fájlok miatt! A fájlok javítva. Ez a probléma többet nem merül fel.
-Miért jelez elindítása után a ConBuilder, hogy a könyvtárán belüli Report mappába került egy bejegyzés? Ismét a hibás .eng, .wag fájlok miatt! A fájlok javítva, a hiba megszûnt!
-Számomra rendkívül zavaró és illúzióromboló, hogy külsõ nézetben, némelyik jármû nem pontosan a sínkorona tetején fut, hanem a "sínben", vagy a "sín felett", vagy épp a "sínpár között" a shape fájlokban néhány szám átírásával ez a probléma is eltüntethetõ! (Csak a forgóváz állítása!)
-Azonban itt lenne még egy hasonló dolog ami javítható lenne, de ez az én matematikai tudásomat már meghaladja. Néhány feladat kér egy-egy külföldi villany mozdonyt. Pl.: Szlovák Laminátka stb. Az áramszedõjének szén-csúszóbetétje nem éri el a felsõ-vezetéket vagy épp túlér rajta. (Persze ezen jelenség csak a magyar vonalakon áll fent eltérõ munkavezeték magasság miatt) Az áramszedõ (azt hiszem pantográf) állítása rendkívül bonyolult, ezért ezzel nem foglalkozom!
-A ConBuilder elindítása után látjuk a feltelepített jármûveket... Õszintén, ki az aki pontosan be tudja azonosítani a keresett személykocsit vagy teherkocsit... szerintem Shape Viewer nélkül senki! A ConBuilder az .eng, .wag fájlokban a "name" részt keresi... Némelyeknél elképesztõ dolgok vannak az említett részhez írva...! Ezután a ConBuilder-ben is és az Editors & Tools-on belüli CONSIST editorban is rendszerezetten, beazonosíthatóan, ABC rendben szerepelnek majd a jármûvek.
-Apropó Editors & Tools-on belüli CONSIST editor... Rákattintunk egy jármûre és (persze ezerbõl csak néhánynál jelentkezik az alábbi probléma) "A .s fájl megnyitása nem lehetséges" hibaüzenettel találkozunk! Ez a shape fájlon belüli .ace textúra-hivatkozás elgépelése miatt van... A hiba természetesen javítva!
-Rengetegen feltettétek a kérdést itt és más fórumokon is, hogy miután készítettetek egy szerelvényt, bármelyik szerelvényszerkesztõ programmal, akkor az nem jelenik meg a játékban! Vajon miért? A válasz ismét az .eng fájlokban kereshetõ! Egyenlõre nem részletezném, de úgy néz ki, hogy megvan a probléma!
-...egyenlõre ennyit írnék le, persze lenne még mit!
A következõ dolog amit feltétlenül el szeretnék mondani az az, hogy jómagam egyetlenegy jármûvet sem készítek és nem is fogok készíteni! Nem készítek senkinek a munkájából semmilyen módosítást, semmilyen átfestést, s nem nyúlok semelyik jármû semmilyen menet-dinamika beállításához sem...! Csak az általam ismert és javítható hibákat, elgépeléseket javítom! Minden e pakkban megtalálható jármû a készítõjének köszönhetõ. Törekszek minél gazdagabb és minél átláthatóbb gyûjteményt létrehozni.
Minden egyes jármû letöltésénél ott szerepel a mondat, hogy nem lehet engedély nélkül felrakni semmilyen megosztóra! A következõ a helyzet, ha becsületes akarok lenni, akkor minden készítõtõl külön-külön engedélyt kellene kérnem! Igaz? Ez, szinte lehetetlen! Hisz a jármûpark tetemes része már le sem tölthetõ sehonnan sem! Törlõdtek, bezártak az oldalak! Sõt ember legyen a talpán aki pontosan tudja, hogy mit honnan és mikor töltött le! Az a néhány ami még üzemel az is kihagy néha hetekre! Így hát maradok az egyszerûbb megoldásnál és ezúton kérek engedélyt és elnézést minden jármû készítõtõl!
A készülõ pakkot ezúton szeretném learchiválni, hogy majd az ez után érdeklõdõk is biztosan játszhassanak!
kjhun!
Kérdezted, "hogy hogyan milyen formában töltenéd fel?" Nos akkor ezt is részletezem!
Mint két héttel ezelõtt már olvashattad a teljes V43 pakkot kérték tõlem, amit megpróbáltam felrakni a tárhelyemre! Ugyan sikerült is, de valamiért hibásan ment fel (vagy jött le) a többkötetes archívum!
Ezért úgy döntöttem, hogy ugyanide, mappánként! Total Commander 7-tel minden könyvtár külön archívumba Doom3 féle .pk4 fájlba, max 300MB méretben! Az ennél nagyobb mappákat, mint például MAV_V43_VMW, common.cab, common.snd, stb., több szekcióba, de nem többkötetesbe, ...pack1, ...pack2 nevûekbe lenne érdemes! A .pk4 fájl egyébként, egyenként megnyitható, vagy akár az egészet kijelölve kicsomagolható a TRAINSET könyvtárba.
Végül is ugyanúgy mint a .rar, de nekem ez a rar dolog nem jön be hibás feltöltése miatt! (lehet, hogy segítene egy reinstall, nem tugom!)
Többszöri tesztelés után (feltöltés-letöltés-feltöltés-letöltés) hibátlanul mûködik minden!
A végén kb.: 902 mappa, melynek teljes csomagolatlan mérete 24552 MB lesz!
Persze ne szaladjunk ennyire elõre, ugyanis még csak az "M" kezdetû mappák következnek!
Kettõ hete csinálom napi 6 órában és messze még az ABC vége!
Még minimum 1 hónap mire minden kész, becsomagolt, feltöltött állapotban, letölthetõ lesz!
Elnézést a regényért, de ezt nem tudtam öt mondatba foglalni!