Ilyen esetben mindig menj be a csillagtérképre és tervezd újra az útvonaladat. Ezt általában automatikusan meg is teszi, ha már volt kijelölt úti cél előtte, amikor belépsz a térképre. A térképen bal oldalon több opciót is találhatsz arra vonatkozóan, hogy hogyan tervezze meg az útvonalat. Lehet gyorsaságra, gazdaságosságra optimalizálni. Be lehet állítani, hogy neutron csillagokat is betervezze vagy sem...
A rakomány tömege, az üzemanyag tömege és a hajó alkatrészeinek tömege mindegyik befolyásolja a hajó ugrótávját. Értelem szerűen a jobb FSD nagyobb ugrótávot biztosít. Egy könnyitett felfedező hajóval messzebb lehet ugrani, mint egy agyonpáncélozott harcra optimalizált géppel.
Ne hagyd, hogy a frusztráció elvegye a kedved a játéktól!
A játék valóban elég összetett, és a tutoriálok után lényegében nagyjából elengedi a kezdet. (OK, a kezdő körzet még viszonyleg irányított, de azon kívül...) Ennek ellenére messze nem olyan bonyolult, mint pl. egy jobb repcsi szimulátor. A játékmenet is valamivel visszafogottabb, és nincs azonnali jutalmazás. Vagy inkább úgy fogalmaznék, több apró jutalom van, ahogy haladsz. Jutalom, mikor először sikerül egy raktérnyi ércet összeszedni és jó áron eladni. Jutalom, mikor sikerül az első komolyabb küldetésedet összehozni. Jutalom, mikor összejön a pénz egy komolyabb hajóra. Jutalom, mikor sikerül a hajót az igényeidhez igazítani. Jutalom, amikor rájössz, hogy mérnököléssel sokkal többet is ki lehet hozni a cuccokból. Jutalom, mikor visszatérsz az első hosszútávú felfedező utadról. Jutalom, mikor pár hasonszörű parancsnokkal együtt bandázva, egy csatatéren belefuttok az első cap. shipe-be és valahogy sikerül a dögöt megfutamítani.