A legfontosabb dolog az interdiction-nel kapcsolatban, hogy npc-ktől legtöbbször simán meg tudsz lógni, mielőtt kiszednének, viszont másik játékossal szemben szinte semmi esélyed nem lesz! Ennek megfelelően érdemes taktikát választani.
Azt, hogy kivel van dolgod, a szenzorokon látni fogod. Az npc hajókat tömör négyzetek jelölik, a többi játékos hajóját üres négyzetek. Az npc-k szinte mindig mögötted fognak megjelenni, és általában előre bejelentik szándékukat. A játékosok bármilyen szögből érkezhetnek, és a hajójukon lévő interdictor is nagy eséllyel úgy lett tuningolva, hogy kb. bármilyen szögből képesek az eltérítést elkezdeni. Ráadásul nagyobb gyakorlatuk lesz ebben, mint neked.
Az emergency drop helyett a megadás (gáz minimumra) mindig célszerűbb. Kevésbé sérül a hajó, illetve az fsd is hamarabb lehűl. Miután visszatértél a normál térbe, padlógáz és boost, amint lehetséges ugrás.
Legyen külön gomb beállítva supercruise-hoz (low wake) és a hiperugráshoz (high wake)! Low wake esetén szinte biztos, hogy utánad fognak jönni, és ismét megpróbálnak kiszedni, viszont előre kijelölt navigációs cél nélkül is leléphetsz. High wake esetén valamelyik közeli rendszerbe ugorva kisebb az esély, hogy követni fognak, mivel nem biztos, hogy van wake scanner a hajóján. Viszont ehhez előre ki kell jelölnöd navigációs célként a szomszédos rendszert.
Ha játékossal van dolgod, kétesélyes, hogy mi fog történni. Vannak, akik szerepjátékra használják a dolgot, és egy kis rakományért cserébe elengednek, ha nem harcolsz. Viszont a agybeteg ganker, griefer egyedek a haverjaikkal karöltve kérdés nélkül szét fognak lőni.
Minden hajónak van egy mass lock factor értéke. Minél nagyobb a hajó, annál nagyobb ez az érték. Ez azt befolyásolja, hogy mennyire kell eltávolodnod az adott hajótól ahhoz, hogy ugrani tudj.
Egyébként minden hajónak más az irányíthatóság supercruise módban. A T9 a lomhábbak közé tartozik. A T10 pedig a legborzasztóbb, amivel dolgom volt. A T9-cel lehet kamionozni, esetleg bányászni, hiszen erre lett kitalálva, de más téren nem túl szerencsés választás. Küldetésekhez a közepes hajók jelentik a jobb választást. (Pl.: Python, Krait Mk II.) Ezek viszonylag jól irányíthatók, jó fegyverzetet, védelmet lehet rájuk pakolni, és még a raktér is elég nagy a legtöbb feladathoz.
Viszont ahogy írták előttem is, a galaxis elég nagy. A legtöbb játékos a mérnökök rendszereiben és a közösségi célok rendszereiben koncentrálódik. Azoktól távolabb ritkán találkozni másokkal. És szerencsére a nagy többség vagy segítőkész, vagy egyszerűen csak a saját dolgával törődik.
Ha párhuzamosan több küldetést vállalsz el, akkor ez a kockázatokat is fokozza, mivel mindegyikre rámozdulhat egy-egy agresszor a mezei kallózok mellett. Ilyenkor előfordulhat, hogy ha az egyik interdiction kísérletet kikerülted, egyből egy másik szakad a nyakadba, szépen láncban egymás után.
Minden küldetés leírásában benne szokott lenni, hogy a célállomás milyen messze van a központi csillagtól. Ha nem akarsz túl sokat supercruise-ban üldögélni, akkor érdemes erre odafigyelni. Ugyan így a kockázati szintet is jelölni szokták. Persze a hosszú supercruise utaknak is megvan a maga bája. Az ember közben meghallgatja a galnews-t, és letapogatja a szembe jövő hajókat.
Személyszállításánál lehet, hogy a vip küldetések jobban fizetnek, de általában a vip emberkék finnyásabbak is. Rendszerint kockázatosabb a szállításuk, illetve a sérülésekre, scannelésre is finnyásabbak. Az átlag utasokkal kevesebb a gond, még ha kevesebbet is fizetnek. A célrendszer és azon belül a célállomás távolsága is kihatással van a fizetésre. A legendásan nagy pénzeket általában azokért az utakért fizették, amik pl. a Bubi-ból a Kolóniára szóltak. Ezeket pedig érdemes akkor már összekötni egy kis felfedezősdivel is, hogy valóban megérje a dolog.
Összességében bányászattal valószínűleg több kreditet lehet rövidebb idő alatt kitermelni, még úgy is, ha nem törekszel a legnagyobb haszon elérésére.
A teleportáló és klónozott hajók a játék sajátosságaiból adódnak. Nekem is volt dolgom olyan gunshippel, amit simán lehagytam sc-ben, de mikor kiléptem a normál térbe az állomásnál, ő már ott volt. Meg is jegyeztem magamban, hogy nekünk befellegzett, a föderációsok már teleportálni is tudnak. A másik vicces az volt, amikor egy fajvadász küldetésnél elértem a célzónát, ahol a rosszfiú éppen agresszorkodott. Nekiestem lerendezni, mire a hátam mögött kilépett sc-ből ugyan annak a hajónak a klónja.
Ez van, nagy a galaxis, és akadnak téridő anomáliák benne...