Ha mérnökölés nélkül nézzük, akkor a shield booster az osztályától függően x%-kal megnöveli a pajzs erejét némi extra energia felhasználásért cserébe. A hajó utility pontjaira lehet belőle pakolni.
Ha mérnököléssel együtt és komplexen nézzük a dolgot, akkor ennél valamivel bonyolultabb a kép.
Mit értek komplexitás alatt? A pajzs valójában nem csak a pajzsgenerátor, hanem a generátorból, a shield boosterekből, a shield cell bank-ből és ehhez kapcsolódóan a heat sink launcher-ből álló rendszerként érdemes gondolni rá.
A pajzsok legfőbb gyengéje, hogy termikus támadásokkal (első sorban lézerek) szemben sebezhetőbb. Mérnököléskor így az egyik elsődleges célunk az, hogy a pajzs erejének növelése mellett a termikus ellenállását is befoltozzuk. Ezért pakolunk thermal resistant tuningot a generátorra. Experimental effecteből érdemes azt választani, ami leginkább passzol a hajód adottságaihoz. (Pl.: Lo-draw meglehetősen alul értékelt, pedig ez az egyetlen opció ami a pajzs energia fogyasztását csökkenteni tudja. Hiszen ha az power plant és a power distributor nem tudja a pajzsodat újratölteni, mert a fegyverek és a meghajtás viszi az energiát, akkor megszívtad.)
Shield boosterekre általában két tuning szokott hasznos lenni, resistance augmented + force block illetve heavy duty + super capacitators. Az első a pajzs különféle sebzésekkel szembeni ellenállását növeli, míg a második a nyers erejét pumpálja feljebb. Érdemes vegyesen használni őket, ugyanis az ellenállás növelése 70% felett már csak csökkentve érvényesül. (Magyarul pl. nincs 100% thermal res...)
A shield cell bank (SCB) egy rövid felpörgési idő után egy kisebb-nagyobb energia lökettel újratölti a pajzsokat, némi hőtermelődés kíséretében. A hajó belső modulhelyeinek méretétől függően lehet egy vagy két SCB-t is használni. Kettő használata esetén lehet duoble bankinget is használni. Magyarul amint felpörög az első SCB utána el lehet sütni a másodikat is. Itt jön képbe a heat sink launcher. Duoble bankinget heat sink nélkül öngyilkosság használni, mert lényegében megfő a hajód. A lényeg az időzítés. Amint elkezd felpörögni az SCB és a hajó hőmérséklete emelkedni kezd, el kell sütni a heat sink-et. Amint a hajó hője süllyedni kezd a heat sinknek köszönhetően, jöhet a második SCB töltet. (Ez történik akkor, mikor azt látod, hogy az ellenfeled nagy nehezen lenyomott pajzsa, néhány mp. alatt visszatölt három teljes karikára.) Ha csak egyetlen SCB-t használsz és egyébként kiemelkedően jó a hajó hőháztartása (Python, AspX), akkor akár heat sink nélkül is meg lehet kockáztatni a használatát.
SCB-ket is lehet mérnökölni. Mivel ha a pajzsod lemegy, az vészhelyzetet jelent, ezért ezt megelőzendő szerintem a rapid charge az előnyösebb. Experimental-ból pedig a boss cells vagy a recycling cell használata a leginkább ésszerű.
Heat sink esetén az ammo capacity az egyetlen értelmes tuning. Ha több heat sink launcher-t pakolsz a hajódra, érdemes a nem használt modult kikapcsolni, azt elkerülendő, hogy véletlenül duplán elsüsd a heat sink-et. Ha az első kiürült, be lehet kapcsolni a másodikat. (Jobb oldali panelen tudod a modulukat kezelni.)